«علوم شناختی و دانش‌آموزان»، پرونده تازه‌ترین شماره «مغز و شناخت»

«علوم شناختی و دانش‌آموزان»، پرونده تازه‌ترین شماره «مغز و شناخت»


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 94329
بیست و ششمین فصلنامه علمی، آموزشی و خبری «مغز و شناخت» ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با گشودن یک پرونده ویژه تحت عنوان «علوم شناختی و دانش‌آموزان» و نیز توجه به فناوری‌های زیستی و تحریک مغزی منتشر و در اختیار علاقمندان علوم شناختی قرار گرفت.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این شماره فصلنامه، مطالبی با عناوین «نقد و بررسی مسیر پژوهش در علوم شناختی»، «چت بات های همدل»، «داروی جدید آلزایمر: سرعت گیر یا درمان»، «معرفی طرح های برتر رویداد از ایده تا بازار»، «روان گردان ها ابزاری برای درمان»، «فناوری های زیستی در علوم شناختی» و نیز «تقلب از لنز شناختی: عدم صداقت این بار در پژوهش درباره رفتار صادقانه» به رشته تحریر در آمده است.

در پرونده «علوم شناختی و دانش آموزان» با تاکید بر ضرورت و اهمیت امر ترویج و توسعه این حوزه علمی در فضاهای آموزشی، دیدگاه‌ها و نظرات دست‌اندرکاران در ارتباط با پژوهش در مدارس و ایجاد انگیزه و علایق در میان دانش‌آموزان برای جذب در این حوزه انعکاس یافته است.

در معرفی استارتاپ‌ها به رویداد «شتاب از ایده تا بازار» پرداخته شده و ضمن مصاحبه هایی، نظرات رتبه نخست تیم‌های برگزیده در ارتباط با توانبخشی شناختی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر کاربرد فناوری برای اجرای تمرینات توانبخشی و افزایش اثر بخشی آن منتشر شده است.

در بخشی دیگر از شماره جدید فصلنامه «مغز و شناخت»، یادداشت‌ها و مطالبی در ارتباط با روان‌گردان‌ها، معرفی کتاب طراحی برای افراد مبتلا به دمانس، داروی جدید آلزایمر و چت‌بات های همدل درج شده است .

در این شماره فصلنامه همچنین مقالاتی درخصوص تقلب از لنزشناختی، مروری بر فناوری های تحریک مغزی ، فناوری های زیستی در علوم شناختی ، سلسله گفت و گو های نقد و بررسی پژوهش در عرصه علوم شناختی و همچنین معرفی کتاب تحلیل داده های عصبی برای افزایش اطلاعات و دانسته های مخاطبان و علاقه مندان به حوزه علوم شناختی و علوم اعصاب نیز نگارش شده است.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سایت ستاد علوم شناختی در صفحه انتشارات، فایل فصلنامه را دریافت و مطالعه کنند.

فصلنامه علمی، آموزشی و خبری مغز و شناخت به صاحب امتیازی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فنآوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منتشر می شود.

انتهای پیام

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم