ارائه خدمات شناختی به سالمندان گسترش مییابد؛ کسبوکارهای نوپا به میدان آمدند
در این مراسم تیم های برتر این رویداد علمی انتخاب و معرفی شدند و تیم ها به صورت حضوری وآنلاین به ارائه طرح های خود پرداختند و در پایان پنج تیم در زمینه بازی های دیجیتال / رومیزی ، واقعیت مجازی و بسته های ارتقا و توانبخشی برگزیده شدند. این تیم ها که حمایت های مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری و شتاب دهنده شناختی برای توسعه محصول خود بهره مند می شوند.
در جریان این رویداد 20 تیم در زمینه تولید، توسعه و بومی سازی؛ بازی های دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی؛ اپلیکیش و ابزارها و بسته های ارتقاء و توانبخشی شناختی به مرحله پیش شتابدهی راه یافته بودند که خدمات منتورینگ در زمینه های علوم شناختی و کسب و کار و فنی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه ها به تیم ها ارائه شد.
افزایش سرمایه شناختی جامعه و پیشگیری از کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی یکی از هدف هایی است که در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی دنبال می شود. در همین راستا نیز از رویدادهای نوآورانه حمایت می کند تا توسعه محصولات فناورانه سرعت گیرد.
«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان» نیز یکی از این رویدادها است که ازسوی شتاب دهنده شناختی و مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران (کارولوکس) و با حمایت ستاد از مرداد ماه امسال اغاز شده بود.
در مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی این چالش، تیم های بازی چلچلی، روایت سلحشوران و تیم به کارگیری فناوری واقعیت مجازی در توانبخشی شناختی سالمندان در جایگاه اول تا سوم و تیم های کتاب کار شناختی سالمندان و بازی جدی رایانه ای برای تمرین شناختی در بیماران با اختلال شناختی خفیف بطور مشترک به عنوان تیم چهارم و تیم های استفاده از فناوری واقعیت محازی در تشخیص و ارتقای کارکردهای شناختی کهنسالان و نرم افزار واقعیت مجازی بهیاد، تقویت حافظه سالمندان با رویکرد سرگرمی بطور مشترک عنوان پنجمی این چالش را به خود اختصاص دادند و سه تیم نیز شایسته تقدیر شدند.
گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
Send to friends