ارزیابی توانمندی آزمایشگاه‌ها در نشست مشترک ارزیابی شد

ارزیابی توانمندی آزمایشگاه‌ها در نشست مشترک ارزیابی شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 91250
با برگزاری نشست مشترک با حضور مدیران و متخصصان آزمایشگاهی از سوی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، عملکرد و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در نشست‌های مشترک مسولان مراکز آزمایشگاهی مباحثی از جمله استقرار استانداردهای آزمایشگاهی، آموزش کارشناسان و تبادل دانش، تجربه و تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست‌ها عملکرد آزمایشگاه‌ها و اطلاع رسانی رویدادها و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارزیابی شد.

با توجه به اهمیت موضوع ارتقای همکاری میان مراکز آزمایشگاهی و فعالان این حوزه، برقراری و تقویت ارتباط بین آزمایشگاه‌های عضو شبکه میان مراکز آزمایشگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی و جذب و تشویق آزمایشگاه‌های سازمان‌ها برای عضویت در شبکه آزمایشگاهی از دیگر محورهای مطرح در این نشست‌های همکاری است.

برپایی نشستی با حضور مدیران آزمایشگاه‌های استان مرکزی، نمایندگان شبکه آزمایشگاهی و همچنین نمایندگان سازمان نظارتی استان از دیگر برنامه‌های جنبی این نشست مشترک بوده که به میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد.

 

در این نشست، 30 نفر از مدیران آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراکز آزمایشگاهی خصوصی (شرکت ها) مستقر در شهرهای مختلف استان مرکزی و نمایندگان سازمان غذا و دارو اراک حضور داشتند.

 

در بخش دوم نشست، حاضرین، از توانمندی های آزمایشگاه های دانشگاه اراک همچون آزمایشگاه‌های XRD و NMR و آزمایشگاه تحقیقاتی ایزوتوپ های پایدار دانشگاه بازدید کرده و با انواع نمونه های مورد آنالیز و پژوهش های انجام شده در این آزمایشگاه‌ها آشنا و به بحث و تبادل نظر با کارشناسان آزمایشگاه های مربوطه پرداختند.

 

نمایندگان شبکه آزمایشگاهی و برخی مراکز عضو، از توانمندی‌های پارک علم و فناوری استان مرکزی (آزمایشگاه‌های برد مدار چاپی-برق و الکترونیک، جذب اتمی-کوانتومتر، شیمی - متالورژی و مکانیک)، شرکت صنعتی گام اراک (آزمایشگاه های متالورژی، شیمی و کالیبراسیون) و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک (آزمایشگاه های فیزیکوشیمیایی، اکرودیته رازی، آنالیز دستگاهی، میکروبی، محیط زیست و چند آزمایشگاه تحقیقاتی دیگر) بازدید و با فعالیت‌ها و تحقیقات این مراکز ازنزدیک آشنا شدند.

 

معاونت علمی،  فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری 

#26 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم