بازدید شورای مدیران ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی از مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته پزشکی رویان

بازدید شورای مدیران ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی از مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته پزشکی رویان


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94279
اعضای شورای مدیران ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی از طرح کلان بانک رده ­های سلول بنیادی رویانی انسانی تحت شرایط GMP با اهداف درمانی بازدید‌کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، طرح کلان بانک رده ­های سلول بنیادی رویانی انسانی تحت شرایط GMP با اهداف درمانی با حمایت ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، در راستای رسالت و ماموریت آن مبنی بر راهبری ظرفیت­های کشور در حوزه پزشکی بازساختی و سلول­های بنیادی و توسعه زیرساخت­های لازم جهت توسعه فناوری‌ و تولید محصولات ذیربط و در نهایت پاسخ به نیازهای درمانی کشور اجرا شده است.

طی این بازدید، انسیه حاجی‌زاده صفار، عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان و رئیس مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته پزشکی رویان (Royan ATMP-TDC) ضمن معرفی محصولات سلولی تولیدی توسط تیم پژوهشگاه رویان، اهمیت و نیاز به تاسیس این بانک سلول بنیادی رویانی انسانی تحت استاندارهای GMP را برشمرد. سپس مدارک و مستندات این بانک توسط نمایندگان ستاد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در پایان، بازدید از فضای آزمایشگاهی و اتاق‌ تمیز و فضای ذخیره به عمل آمد.

سلول­های بنیادی رویانی انسانی به عنوان منابع بالقوه در پزشکی بازساختی مطرح هستند که نقش ماده و سلول اولیه را در تولید سلول­های تمایزیافته بازی می­کنند. لازمه ورود این سلول­ها به درمان، تولید و نگهداری آنها در شرایطGMP است که ایمنی و کیفیت محصول را تضمین می‌­کند.

#15

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم