جشن «هزاره شرکت خلاق»؛ استارتاپها و فناوران برتر صنایع خلاق تقدیر میشوند
رئیس شورای سیاستگذاری «جشن هزاره شرکت خلاق» در ادامه گفت: کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، گیاهان داروئی و طب سنتی و نشر، چاپ و کتابخانه از جمله برخی حوزههای صنایع خلاق و فرهنگی است که در این رویداد کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، فعالان فناور، شرکتهای خلاق و استارتاپهای فعال در این حوزهها میتوانند با مکاتبه با پایگاه اطلاع رسانی این رویداد به نشانی khalaghfestival.isti.ir برای ثبت نام در این رخداد اقدام کنند.
کرمی همچنین افزود: این جشن سراسری تلاش دارد تا با انسجام و انگیزهبخشی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، شرکتهای خلاق و استارتاپهای دارای طرحها و محصولات برتر را شناسایی کند و بستههای حمایتی لازم را به آنها اختصاص دهد. با توجه به گردش مالی قابل توجه فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی در جهان، رویدادهای کارآفرینی مانند «جشن هزاره شرکت خلاق» و «جشنواره خلاق برتر» میتوانند شرکتهای فعال در این حوزه را ترغیب کند که هر چه بیشتر در مسیر تجاریسازی ایدهها و طرحهای خود، گام بردارند.
رئیس شورای سیاستگذاری «جشن هزاره شرکت خلاق» با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای شرکتها و استارتاپهای منتخب در این رقابت گفت: علاوه بر بخشهای مسابقهای و رقابتی، وبینارها و کارگاههای آموزشی مختلفی نیز در حاشیه این جشن سراسری برگزار شده است تا آخرین تحولات و پیشرفتهای حوزه فناوریهای نرم را به شرکتکنندگان آموزش دهند و مشاورههای لازم در این بخش عرضه شود.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیسجمهوری افزود: علاقهمندان حضور در رویداد جشن هزار شرکت خلاق تا 15 مهر ماه فرصت دارند تا برای ثبتنام اقدام کنند. همچنین، همزمان با این جشن، جشنواره «خلاق برتر» نیز برگزار میشود. در این جشنواره نیز، شرکتها و تیمهای خلاق سراسر کشور به رقابت میپردازند و در نهایت از منتخبین جشنواره با عنوان «خلاق برتر» تقدیر میشود.
کرمی، همچنین بیان کرد: در بخشهای رقابتی، ارزیابی و رتبهبندی در هر حوزه، در میان شرکتهای خلاق فعال در همان حوزه انجام خواهد گرفت و ملاکهای ارزیابی هر حوزه ممکن است با حوزه دیگری متفاوت باشد. برای مثال شرکتهای خلاق فعال در حوزه معماری، تنها با رقبای خود در این رشته مقایسه میشوند و هیئت داوران آنها را در مقایسه با شرکتهای فعال در حوزه بازیسازی رایانهای، ارزیابی نمیکنند.
گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری
پایان پیام/33
Send to friends