حفظ کیفیت برنج برداشت‌شده با کمباین‌ ساخت داخل

حفظ کیفیت برنج برداشت‌شده با کمباین‌ ساخت داخل


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94349
فعالان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید ادوات و تجهیزات صنعتی با تولید و تجاری‌سازی کمباینی ویژه به حفظ کیفیت برنج برداشت‌ شده و افزایش سرعت این فرآیند کمک کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وحید دانشگرزاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ادوات راهداری شهاب با اشاره به تولید تجهیزات سنگین و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی عنوان کرد: با توجه به نیاز حوزه کشاورزی کشور به تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در مسیر داخلی‌سازی این تجهیزات گام برداشتیم.

این فعال فناور با اشاره به تولید و تجاری‌سازی کمباین برنج با قابلیت برداشت حجم بیش‌تر و حفظ کیفیت برنج برداشت‌ شده، عنوان کرد: کمباین برداشت برنج ساخته شده توسط این شرکت دانش‌بنیان از قابلیت حرکت در شالیزار برخوردار است و نیاز مبرم کشور به این تجهیز را با توجه به عدم تولید داخلی تامین می‌کند. طراحی و تولید دستگاه کمباین برنج ساخت داخل، باعث کاهش 15درصدی ریزش و شکستگی محصول می‌شود.

وی با اشاره به صرفه جویی یک میلیون دلاری در صورت استفاده از کمباین‌های داخلی افزود: سالیانه حدود ۷۰۰ تا هزار دستگاه کمباین برنج وارد می شود که این واردات با استفاده از ارز رقابتی صورت می‌گیرد.

دانشگرزاده، کیفیت بالای قطعات و خدمات پشتیبانی را دو مزیت رقابتی این محصول دانست و افزود: کمباین برنج ساخت این شرکت دانش‌بنیان از نظر بازدهی و دوام قطعات از کیفیت بالاتر نسبت به سایر نمونه‌های موجود در بازار برخوردار است، ضمن این‌که پشتیبانی، لوازم یدکی و خدمات پس از فروش دستگاه در دسترس کاربران قرار دارد.

این فعال فناور درباره میزان اشتغال ایجاد شده به واسطه فعالیت شرکت دانش‌بنیان ادوات راهداری شهاب گفت: به‌ صورت مستقیم ۱۰۰ نفر نیرو در شرکت فعالیت دارند. همچنین صدها نفر به صورت غیرمستقیم در کارخانجات تولید موتور و گیربکس در ایران، کارخانجات تولید رنگ، پیچ و مهره و سایر صنایع مرتبط با تولید کمباین فعالیت دارند.

دانشگرزاده بیان کرد: تولید کمباین علاوه بر اشتغال نیرو به دلیل تامین لوازم داخلی باعث رشد تولید موتورسازان و تامین‌کنندگان دیگر داخلی میشود ولی با دادن ارز رقابتی و دیگر حمایتها از وارد کننده، محصولات کم کیفیت چینی وارد کشور می‌شود.

#24

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم