حمایت‌ گسترده‌ وزارت علوم در راستای خرید بیشتر تجهیزات ایران ساخت در نمایشگاه یازدهم
معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد

حمایت‌ گسترده‌ وزارت علوم در راستای خرید بیشتر تجهیزات ایران ساخت در نمایشگاه یازدهم


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 95327
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که مشتری اصلی تجهیزات و مواد عرضه شده در نمایشگاه ایران ساخت، دانشگاه ها و پژوهشگاه‌ها هستند، گفت: تلاش ما این است که با همکاری معاونت علمی، تمام آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم را به تجهیزات ساخت داخل تجهیز کنیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، پیمان صالحی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی، مواد و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت گفت: در این دوره از نمایشگاه، شرکت‌ها با بیش از 10 هزار محصول حاضر شده‌اند و از سوی دیگر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بسته‌های حمایتی خوبی را برای این شرکت‌ها تعریف کرده است.

صالحی با اشاره به تاکید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر صادرات محصولات دانش‌‌بنیان و برخی از حمایت‌های جدید این نهاد از شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: مشتری اصلی این نمایشگاه، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی هستند و در 10 دوره گذشته بیشترین خرید از این نمایشگاه از سوی این مراکز بوده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم اضافه کرد: محصولاتی که در این نمایشگاه از سوی شرکت‌ها ارائه شده دارای بالاترین کیفیت هستند. ضمن آنکه قیمت این محصولات نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی بسیار نازل‌تر است.

صالحی، ارائه خدمات پس از فروش را از دیگر مزایای تجهیزات تولید شده در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های کشور امسال هم با محصولات ایران ساخت تجهیز شوند.

به گفته وی، امسال وزارت علوم تلاش دارد تا با حمایت گسترده‌تر، خریدهای بیشتری از این نمایشگاه صورت گیرد

معاون پژوهشی وزیر علوم در ادامه گفت: در حال حاضر وزارت علوم در تمام استان‌های کشور پارک‌های علم و فناوری را احداث کرده و بیش از 280 مرکز رشد وابسته به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم ایجاد شده است؛ ضمن آنکه پردیس‌های علم و فناوری راه‌اندازی شده اند.

صالحی خاطر نشان کرد: تمام آموزش‌ها و حمایت از فناوران از سوی پارک‌ها و مراکز رشد ارائه می‌شود و اهتمام ویژه داریم تا مسیر دانش‌بنیانی برای شرکت‌های مستقر در پارک‌ها همواره شود؛ چرا که باید این شرکت‌ها به بلوغ خاصی برسند.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به تغییرات ایجاد شده در روند ارزیابی و دانش بنیان شدن شرکت‌ها افزود: در حال حاضر بیش از 9 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور تاسیس شده است که از این تعداد سه‌هزار شرکت در پارک‌های فناوری وابسته به وزارت علوم هستند و با همکاری‌ای که با معاونت علمی داریم، این شرکت‌ها در حال رشد هستند.

وی ابزار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری در مجموعه‌های تابعه وزارت علوم داشته باشیم.

انتهای پیام

بیشتر بخوانیم