داده‌نما: بهره محصولات نانو از بازار ایران‌ساخت

داده‌نما: بهره محصولات نانو از بازار ایران‌ساخت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 77013
با توجه به توانمندی ایران در حوزه نانو فناوری باید دید خدمات و محصولات ایران‌ساخت این حوزه چه سهمی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

توانمندی ایران در نانوفناوری محدود به تولید دانش نبوده و از برتری در انتشارات مقالات، به اختصاص سهمی از بازار محصولات داخلی و بین‌المللی توسعه یافته است.

بازار محصولات و خدمات فناوری نانو که بخش قابل توجهی از آن متکی به توانمندی داخلی است، بیش از 94 درصد در بازار داخلی و 6 درصد در بازارهای بین‌المللی سهم دارد.  بیش از 41 کشور در سال گذشته مقصد صادراتی این تولیدات و خدمات بوده است.

اما نفوذ محصولات نانوفناوری در حوزه‌های گوناگون بازار داخلی به چه میزان است؟ این داده‌نما توضیح می‌دهد:

صنعت ساختمان کشور بیش‌ترین سهم را از محصولات و خدمات نانوفناوری دارد. به طوری‌که بیش از 55درصد دستاوردهای نانوفناور کشورمان به توسعه این حوزه کمک کرده است.

اما در رتبه دوم این سهم‌گیری از فناوری نانو صنایــع اپتیک و الکترونیک سهمی ۱2درصدی از بازار محصولات نانو ایران‌ســاخت را به خود اختصاص داده است.

همچنین صنایع نفــت و گاز، پلیمر، پتروشیمی، نســاجی، خودرویی و کامپوزیت به طور میانگین سهمی 9 تا 5 درصدی از این محصولات دارند که با توسعه این فناوری و رونق تولید محصولات ایران‌ساخت این میزان در سال 1400 رو به افزایش است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
داده‌نما: محصولات ایران‌ساخت نانویی در میدان مقابله با کرونا
داده‌نما: محصولات ایران‌ساخت نانویی در میدان مقابله با کرونا
00/05/23 - 10:16
توانمندی ایران به اروپا راه یافت؛ بازار بین‌المللی میزبان نانو رنگ‌های ایران‌ساخت
توانمندی ایران به اروپا راه یافت؛ بازار بین‌المللی میزبان نانو رنگ‌های ایران‌ساخت
00/04/26 - 14:56
در سفر به ارمنستان محقق شد؛ محصولات ایران‌ساخت به فروشگاه‌های ایروان رسید
در سفر به ارمنستان محقق شد؛ محصولات ایران‌ساخت به فروشگاه‌های ایروان رسید
99/11/29 - 12:17
بیشتر بخوانیم