رفع ۹ چالش فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین و توسعه صنایع خلاق این عرصه
در رویدادی با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم رقم خورد

رفع ۹ چالش فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین و توسعه صنایع خلاق این عرصه


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 95219
در راستای اجرایی سازی تفاهم نامه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رویداد ملی حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین و توسعه صنایع خلاق این عرصه در محل پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،  مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، احمد خورشیدسوار، مشاور وزیر میراث فرهنگی در امور فناوری‌های نوین، ابوطالب جلالی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، امیر کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از جمله مسوولان شرکت‌کننده در این مراسم بودند.

حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری به منظور تقویت برش استانی فعالیت های صنایع خلاق عرصه گردشگری، ضمن بازدید از نمایشگاه جانبی و سایر دستاوردها، در پنل تخصصی رویداد با موضوع سرمایه‌گذاری و توسعه بازار شرکت‌های خلاق (فرصت‌ها و موانع) و باحضور فعالان و شرکت کنندگان این رویداد تخصصی شرکت کرد.

بیش از ۱۰۰ طرح از سراسر کشور برای حل ۹ چالش فناورانه گردشگری از جمله واقعیت افزوده در گردشگری، راهنمای صوتی گردشگری، تصاویر ۳۶۰ درجه، سفرهای بومی و محلی، اقامتگاه، پویانمایی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیاء در گردشگری و هتل داری، راهنمای مسافران و گردشگران با استفاده از رویکرد فناوری‌های نوین به دبیرخانه رویداد ارائه شده بود.

اختتامیه رویداد ملی حل نیازهای فناورانه گردشگری هم با حضور دکتر محسن نظری، رییس پارک علم و فناوری استان سمنان، کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان و شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مرتضی نظری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود. برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به برگزاری این رویداد ملی طی روزهای ششم و هفتم دی‌ماه گفت: ارایه ایده‌ها، محصولات و نشست‌های تخصصی، معرفی درگاه‌ها(پنل) و نشست‌های هم‌اندیشی در راستای استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و محصولات آنها به منظور رونق و توسعه حوزه گردشگری در استان از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

نظری با بیان اینکه سه طرح برتر برای سرمایه‌گذاری در استان سمنان انتخاب شدند، ابراز کرد: پس از انتخاب طرح‌های برتر قراردادی سه جانبه بین پارک علم و فناوری استان، اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت دانش‌بنیان منعقد شد تا زمینه فعالیت برای آنها فراهم شود.

انتهای پیام

بیشتر بخوانیم