رونمایی از سامانه مدیریت هوشمند ترافیک شهری در جشن انقلاب
با حضور معاون علمی رئیس جمهور انجام شد

رونمایی از سامانه مدیریت هوشمند ترافیک شهری در جشن انقلاب


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 95911
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور همزمان با راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف که در مسیر راهپیمایی برپا شده بود از تازه‌ترین دستاورد این دانشگاه که سامانه مدیریت هوشمند ترافیک شهری است رونمایی کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سامانه مدیریت هوشمند ترافیک شهری که به همت محققان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شده و با حضور معاون علمی،  فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و وزیر علوم رونمایی شد، اطلاعات ترافیکی را با حجم و سرعت بسیار بالا از حسگرها و دوربین‌های سطح شهر جمع‌آوری و با استفاده از روش‌های نوین و ابداعی تحلیل کلان داده پردازش می‌کند.

این سامانه شامل حسگرهای نصب شده در شهر، سامانه مدیریت و تحلیل داده‌های ترافیکی و سامانه تحلیل رخدادهای ترافیکی با استفاده از هوش مصنوعی است که تمامی مراحل تحقیق و تولید آن توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است.

در این سامانه که به سرپرستی غلامپور عضو هیئت علمی پژوهشکده الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده اطلاعات ترافیکی با سرعت و حجم بسیار زیادی اعم از اطلاعات متنی، تصویر، ویدیو و … از ترافیک شهر کسب می‌شود و با استفاده از روش‌های بهینه و سیستم‌های ذخیره‌سازی و پردازش توزیع شده تحلیل می‌شود. نتایج تحلیل این اطلاعات جهت مدیریت بهینه‌ ترافیک، فرهنگ‌سازی، کاهش تصادفات و تخلفات و ارزیابی و پیش‌بینی طرح‌های ترافیکی استفاده می‌شود.

گفتنی است از دیگر محصولاتی که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف به نمایش گذاشته شد  دوچرخه برقی شریف، پوشاک ضد تعریق، پد فیلتر تصفیه هوا، محصولات خانه هوشمند لکسیت و... بود.

#۱۲

انتهای پیام

تصاویر

بیشتر بخوانیم