همه دستگاه‌های دولتی موظف به داشتن پیوست دانش بنیان برای  اقداماتشان شدند

همه دستگاه‌های دولتی موظف به داشتن پیوست دانش بنیان برای اقداماتشان شدند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 91615
معاون اول رئیس جمهور در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ از مصوبه دولت در زمینه موظف شدن همه دستگاه های دولتی به داشتن پیوست دانش بنیان برای همه اقداماتشان خبر داد.
محمد مخبر امروز در حاشیه بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران، گفت: در بازدید امروز  بخش زیادی از راه حل‌های مشکلات کشور را در غرفه های الکامپ مشاهده کردم.
وی با اشاره به اینکه البته در گذشته این اعتقاد را داشته‌ام و با این قشر آشنایی دارم گفت: انصافا ظرفیت‌های زیادی در شرکت‌های دانش‌بنیان داریم،  ظرف چند سال آینده تقریبا ۶۰ درصد جی دی پی دنیا را بخش اقتصاد دیجیتال تشکیل می‌دهد و یکی از مزیت‌های جدی کشور هم همین است، چون اساس توسعه اقتصادی دیجیتال، نیروهای نخبه و خلاق و با جسارت و با اعتماد به نفس بالا است که خوشبختانه در کشور نیروهای جوان خلاق فراوان است که یکی از مزیت‌های جدی کشور به شمار می‌رود.
 
مخبر با اشاره به اینکه عزم دولت بر استفاده از این نیروها است، ولی موانعی نیز وجود دارد که در حال رفع این موانع هستیم  گفت : در دولت مصوب شده که همه دستگاه‌های دولتی موظفند برای همه اقداماتشان، پیوست دانش‌بنیان داشته باشند.
معاون اول ربیس جمهور یادآور شد: امروزه برخی از اتفاقاتی که در حوزه‌های نفت، صنعت و کشاورزی رخ می‌دهد، هر جایی که دانش‌بنیان‌ها به کار گرفته شدند، ما میانبر پیشرفت کردیم، البته باید کانونی که به طور مرتب دستگاه‌ها به آن مراجعه کنند و مشکلاتشان را مطرح کنند، شکل بگیرد که امیدوارم به همراه وزیر ارتباطات که خودشان در این زمینه متخصص هستند، ساماندهی کنیم.
در این بازدید که با همراهی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، با حضور در سالن‌ها و غرفه‌های مختلف این نمایشگاه با توضیحات مسئولان مربوطه از جدیدترین دستاوردها، فناوری‌ها، خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتباطاتی و فعالان اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک مطلع شد.
معاون اول رئیس جمهور در بازدید از سالن های مختلف نمایشگاه الکامپ پس از شنیدن مشکلات و موانع فعالیت این شرکت‌ها و با تأکید بر اینکه شرکت‌های فعال در اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک نقش کلیدی در رفع نیازهای کشور دارند، دستورات لازم را برای رفع موانع بویژه در گرفتن سهم بازار داخلی و صدور محصولات به بازارهای بین‌المللی صادر کرد.
 بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ از ۴تا ۸ تیر ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
 
#۳۱
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
قانون جهش تولید دانش‌بنیان؛ سازمان‌های دولتی موظف به نقش‌آفرینی در تکمیل زنجیره ارزش دانش‌بنیان‌ها شدند
قانون جهش تولید دانش‌بنیان؛ سازمان‌های دولتی موظف به نقش‌آفرینی در تکمیل زنجیره ارزش دانش‌بنیان‌ها شدند
01/03/16 - 13:24
 جایزه یک میلیارد تومانی علیه دروغ بزرگ مهاجرتی/ رونق استارتاپ‌ها بهترین راه برای بازگشت نخبگان به کشور است
جایزه یک میلیارد تومانی علیه دروغ بزرگ مهاجرتی/ رونق استارتاپ‌ها بهترین راه برای بازگشت نخبگان به کشور است
97/03/20 - 10:41
اهتمام همه جانبه دولت برای تحقق اقتصاد دانش بنیان
اهتمام همه جانبه دولت برای تحقق اقتصاد دانش بنیان
95/07/05 - 14:21
بیشتر بخوانیم