system
سخاوت دریایی در بستر گردشگری
 سخاوت دریایی در بستر گردشگری

سخاوت دریایی در بستر گردشگری


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 31954
*محمد راستاد


*محمد راستاد
در خصوص برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی  در حوزه گردشگری دریایی، یکی از اولویت‌های سازمان به‌منظور توسعه گردشگری دریایی، حمایت از پروژه‌های گردشگری در حوزه دریا است، که شامل بسته‌های دربرگیرنده تاسیسات، روبناها، تجهیزات و شناورهای دریایی است .سقفی برای تسهیلات ارائه‌شده به بخش گردشگری و مسافری دریایی وجود ندارد و در این راستا، در فاز اول برای توسعه و نوسازی حوزه گردشگری دریایی ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی‌شده است.
 علاوه بر این سازمان بنادر و دریانوردی بهترین مشوق‌ها را از محل وجوه اداره شده در حوزه گردشگری و مسافری دریایی مدنظر قرار داده است که امیدواریم با این مشوق‌ها و فراهم‌سازی حضور بخش خصوصی در کنار زیرساخت‌هایی که سازمان ایجاد کرده شاهد حضور هرچه قدرتمندتر بخش خصوصی در حوزه گردشگری و مسافری دریایی بنادر کشور باشیم.
همچنین سقفی برای تسهیلاتی در نظر گرفته‌شده به بخش گردشگری و مسافری تعیین نشده است و از تمام ظرفیت‌های ممکن سازمان بنادر و دریانوردی استفاده خواهیم کرد تا از پتانسیل بخش خصوصی جهت حضور فعال در این حوزه بهره‌مند شویم.
با توجه به استقبال مردم از گردشگری دریایی باید شرایط مناسب را برای توسعه در این بخش فراهم کنیم زیرا در جنوب و شمال ازلحاظ گردشگری بنادر خوبی داریم که می‌توان با توسعه فعالیت‌های گردشگری اشتغال‌زایی را در این بنادر بیش‌ازپیش افزایش داد.
سالیانه بیش از هشت میلیون مسافر و گردشگر با استفاده از شناورهای دریایی در بنادر شمالی و جنوب کشور تردد می‌کنند و سازمان بنادر و دریانوردی درصدد است با استفاده از توانمندهای بخش خصوصی و تأمین ناوگان مناسب گردشگری دریایی را در بنادر و آبراهه‌های کشور توسعه دهد.این سازمان با ترغیب همکاری فعالان حوزه های گردشگری و سازندگان شناورهای دریایی، از هرگونه فعالیت در حوزه گردشگری دریایی در کشور حمایت می کند.
*محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: