system
پیش به سوی کارآفرینی
 پیش به سوی کارآفرینی

پیش به سوی کارآفرینی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 33283
*مجيد يوسفي

 

*مجید یوسفی

با توجه به اینکه دانشگاه‌های کشور سه نسل آموزشي، پژوهش و درنهایت  كارآفرین را به ترتیب تجربه می‌کنند، دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر نيز از این قاعده مثتثنی نیست و  همگام با دانشگاه‌های معتبر در کشور  اين سير و فرآيند را ادامه می‌دهد. دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر درگذشته موارد آموزشي را به جد دنبال می‌کرده است و در حال حاضر نيز دانشجوهاي ساير ارگان‌های دريايي مانند نفت‌کش و سازمان بنادر در اين دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند. 


اين دانشگاه سپس  سمت‌وسوی پژوهشي به خود گرفت و به اين نتيجه رسيد كه بايد هم‌زمان با تغييرات در كل دنيا اين تغييرات نيز در دانشگاه ايجاد شود و در حال حاضر نيز دانشگاه با يك مسیر علمی نظامي اين روند را ادامه می‌دهد. همچنین دانشگاه  علوم دریایی امام خمینی نوشهر،  پژوهشگري فناوري دريا را ايجاد كرد كه ساختار آن در سال 93 مصوب شد .


چاپ  نشريه علمي ترويجي در اين دانشگاه را از ديگر اقدامات مؤثر در حوزه پژوهشي قلمداد می‌شود، از سوی دیگر نشريه علوم و فناوري دريا كه از سال 71 چاپ می‌شود يكي از قدیمی‌ترین ترين نشريات معتبر در حوزه دريايي بوده كه داراي مجوز وزارت علوم با گريد علمي ترويجي است و از سال 90 با پیگیری‌هایی كه انجام شد دو نشريه علمي پژوهشي  در راستاي تقويت حوزه پژوهشي در دانشگاه به چاپ می‌رسد. 


ميزباني و برگزاري کنفرانس‌های بزرگ را از ديگر نقاط قوت اين دانشگاه به شمار می‌رود و دوره همايش ملي فناوری‌های نوين دريايي و در كنار آن نمايشگاه و كارگاه آموزشي نيز  در دانشگاه علوم دریایی نوشهر برگزار شد. 

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در كنار كار پژوهش،  آموزش را هم رها نكرد و در همان زمان دو مجوز از دفتر گسترش وزارت علوم براي كارشناسي ارشد مهندسي دريايي و مهندسي برق دريافت كرد. اين دو رشته صرفاً براي دانشجويان  نظامي علوم دريايي نيست بلكه از خارج از آن نيز دانشجو می‌پذیرد.

* عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم دريايی امام خمينی نوشهر و مسئول برگزاری ایده بازارهای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: