system
آشنایی جامعه جهانی با توانمندی‌های آزمایشگاهی
آشنایی جامعه جهانی با توانمندی‌های آزمایشگاهی

آشنایی جامعه جهانی با توانمندی‌های آزمایشگاهی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 82845
مجتبی نسب*

سالی که گذشت، اگرچه در گیر و دار اوج و فرودهای همه گیری ویروس کرونا، با چالش های فراوانی مواجه بود و همچنان نیز با آن ها روبه رو است، اما شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، این شرایط را به فرصتی برای آشنایی جامعه بین المللی با توانمندی های آزمایشگاهی ایران بدل کرد.

سال 1400 شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در سال همچون سال گذشته ضمن ایجاد بستری برای بهره مندی فعالان حوزه پژوهش و فناوری کشور از ظرفیت های موجود، فعالیت های خود را در عرصه برون مرزی نیز ادامه داد و بستری برای عرضه این توانمندی ها در حوزه بین المللی فراهم کرد.

فعالیت هایی که نویدبخش دستاوردهایی درخور توجه برای  است.1401فعالان این حوزه در سال با توجه به ضرورت آشنایی فعالان آزمایشگاه ها، پژوهشگران و فناوران با دانش روز آزمایشگاهی و هم گام سازی فعالیت ها با آخرین روش ها و استانداردها، بخش بین الملل شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، زمینه های تعامل با فضای بین المللی در این حوزه را فراهم کرده است.

با توجه به ظرفیت قابل توجه آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور و توانمندی ارائه این خدمات در عرصه بین المللی، فضایی فراهم شده تا با تطابق استانداردها، کشورهای متقاضی خدمات آزمایشگاهی، ضمن اطمینان از کیفیت و کارآمدی این خدمات، در مسیر توسعه پژوهش های بین المللی و همکاری فعالان ایران و سایر کشورها گام بردارند. بر همین اساس، شبکه آزمایشگاهی، توسعه  فعالیت های بین المللی شبکه را در قالب پایگاه اینترنتی   دنبال می کند.

آشنایی با آخرین روش ها و استانداردها، همایش های بین المللی با حضور فعالان داخلی و بین المللی این حوزه، نشست ها و کارگاه های آموزشی و مقایسات بین آزمایشگاهی در سطح بین المللی، همچنین مشارکت در قالب کارگروه های تخصصی، از جمله برنامه های این شبکه در سال آینده خواهد بود.

بخش بین الملل شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در نظر دارد تا با تسهیل مسیر تعامل آزمایشگاه های عضو شبکه با مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی سایر کشورها، زمینه را برای ارزآوری، خلق ارزش افزوده و توسعه دامنه خدمات دهی این مراکز فراهم کند.

همچنین در تعامل با مراکز آزمایشگاهی سایر کشورها، امکان استفاده پژوهشگران کشور از خدمات تخصصی و ویژه  سایر کشورها فراهم شود. دعوت از متخصصین بین المللی و حضور در رویدادهای آموزشی و تخصصی نیز مسیر دیگری از فعالیت های بخش بین المللی شبکه آزمایشگاهی است که دانش و تجربه فعالان کشور در این حوزه را ارتقا می بخشد.

بر همین اساس، در  بخش بین الملل شبکه آزمایشگاهی فناوری های 1400سال 5 وبینار تخصصی در حوزه های راهبردی، اقدام به برگزاری  پژوهشگر 250 کشور در برنامه های آموزشی و 20متخصص آزمایشگاهی از وبینارهای این شبکه، نوید بخش بهبود و گسترش ارتباطات و فعالیت های این شبکه در سطح بین المللی است.

 

*دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
معرفی توانمندی‌های آزمایشگاهی ایران به دنیا؛ فعالیت‌های بین‌المللی در این عرصه گسترش می‌یابد
معرفی توانمندی‌های آزمایشگاهی ایران به دنیا؛ فعالیت‌های بین‌المللی در این عرصه گسترش می‌یابد
99/12/24 - 12:31
 دسترسی پژوهشگران به توانمندی‌های آزمایشگاهی تسهیل می‌شود
دسترسی پژوهشگران به توانمندی‌های آزمایشگاهی تسهیل می‌شود
96/06/19 - 13:52
شکوفایی ظرفیت‌های نهفته آزمایشگاهی حاصل شبکه‌سازی است
شکوفایی ظرفیت‌های نهفته آزمایشگاهی حاصل شبکه‌سازی است
96/03/24 - 13:08
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: