system
احیای آب و خاک
احیای آب و خاک

احیای آب و خاک


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 73439
محمدعلی مرشدی*

ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه شناسایی سموم و آلاینده‌ها نقشی اساسی در حفظ آب و خاک دارند. نعمت‌هایی که اگر قدردان آنها نباشیم و پاسداریشان نکنیم، خودمان متضرر خواهیم شد.

تجزیه و بررسی خاک به مجموعه ای از آنالیزها گفته می‌شود که پارامترهایی مانند کیفیت شیمیایی خاک، شناسایی آلاینده‌های خاک و مقاومت مکانیکی خاک را بررسی می‌کنند. آنالیز و سنجش عناصر سنگین ترکیبات و عناصر موجود در مواد غذایی، گیاهان و فرآورده‌های کشاورزی در کشور ضروروی است و ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد.

آنالیز خاک برای بررسی میزان آلاینده هایی همچون ترکیبات هیدروکربنی، فلزات سمی و انواع سموم انجام می شود. خاک به صورت طبیعی ممکن است در موارد نادر حاوی این مواد باشد اما غالبا این مواد مستقیم یا غیر مستقیم در اثر فعالیت های بشر وارد خاک می شوند. اندازه گیری این مواد در خاک از گسترش آلودگی ها جلوگیری می کند.

این خدمات نقشی موثر در افزایش و ارتقای سلامت مردم دارد. چون این آزمایشات برای کسب اطمینان از سلامت محصولات مورد استفاده در جامعه انجام می شود و به دنبال ایجاد اطمینان در مصرف کنندگان این محصولات است. این آزمایشات می تواند اطمینان به مصرف محصولات داخلی را افزایش دهد و آزمایشگاه های کشور و تجهیزات آنها را به میدان بیاورد.

اما انجام همه این آزمایشات به دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و دقیقی نیاز دارد تا نتایج حاصل از آنها کاملا قابل استناد و مقبول باشد. این تجهیزات در کشور وجود دارد و با اشتراک‌گذاری آنها شرایط برای استفاده از آنها در کشور فراهم خواهد شد. مجموعه دانش بنیان خاک آزما نگین یکی از شرکت هایی است که می تواند دامنه وسیعی از آزمایشات حوزه شناسایی سموم و آلاینده‌ها را ارائه کند.

در این آزمایشگاه، آنالیز و سنجش عناصر سنگین، ترکیبات و عناصر موجود در مواد غذایی، گیاهان و فرآورده‌های کشاورزی انجام می‌شود. در زمینه تولید مواد غذایی و میکروبیولوژی کارهای تحقیقاتی با همکاری پژوهشگران و همچنین شرکت‌های دانش‌ بنیان انجام شده است.

 

*مدیر شرکت دانش‌بنیان خاک آزما نگین عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: