system
ارتقای کیفیت خدمات با رعایت استانداردها
ارتقای کیفیت خدمات با رعایت استانداردها

ارتقای کیفیت خدمات با رعایت استانداردها


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 84226
سمیه رهایی*

تأمین اعتبار کافی برای خرید تجهیزات نیمه پیشرفته و پیشرفته برای ارائه خدمات بیشتر، حمایت از آموزش‌های تخصصی نیروهای کارشناسی و حمایت از استقرار استانداردها از اصلی‌ترین موضوعات در زمینه توسعه خدمات آزمایشگاهی است.

بومی سازی بازار خدمات آزمایشگاهی هم دیگر اولویتی است که می تواند با استفاده از خدمات و تخصص های داخلی میسر شود. اینکه توانمندی ها را باور کنیم و به کار ببندیم. کاری که شبکه آزمایشگاهای فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا آن را با کمک مجموعه های فعال در حوزه آزمایشگاهی عملیاتی کند.

در واقع این شبکه، بستر بسیار مناسبی برای انجام و توسعه فعالیت‌های پژوهشی فراهم و در این راستا شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی امکان دسترسی سریع پژوهشگران به خدمات و تجهیزات موجود در سایر مراکز تحقیقاتی و ارائه یارانه و پژوهانه به اعضای هیئت‌ علمی، دانشجویان، شرکت‌ها و صنایع را ایجاد کرده است.

یکی از مهم ترین مباحث در این حوزه بهره‌گیری از توان تخصصی و دانشی فعالان است. اتفاقی که توسط  مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل به اجرا درآمده است. این مجموعه توانسته است از ظرفیت علمی اساتید در ارائه خدمات بهره گیرد و هزینه نیروی انسانی و مواد مورد نیاز خود را از محل درآمدزایی خدمات پرداخت کند. همچنین با ایجاد یک پلتفرم مناسب در ارائه خدمات آزمایشگاهی به مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های موجود در استان و خارج از استان، زمینه پیشرفت خوبی در ارائه خدمات و درآمدزایی را رقم زده است.

فعالیت‌ها و خدمات این مجموعه با توجه به حوزه کاری چهار دانشکده موجود در دانشگاه، شامل دانشکده زیست‌فناوری، دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین، دانشکده گیاهان دارویی و دانشکده دامپزشکی تعریف و تعیین شده است.

از پروژه‌های پژوهشی مهم این مجموعه می‌توان به بررسی میزان خوردگی قطعات صنعتی، اندازه‌گیری خواص الکتروشیمیایی مواد در ابرخازن‌ها، خدمات نمونه‌برداری و بافت‌برداری از اعضا حیوانات آزمایشگاهی و اندازه‌گیری فاکتورهای بیولوژیکی آن اشاره کرد.

*عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

#

 

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
118 استاندارد ملی به ارتقای کیفیت صنعت گیاهان دارویی کمک کرد؛ افزایش صادرات
118 استاندارد ملی به ارتقای کیفیت صنعت گیاهان دارویی کمک کرد؛ افزایش صادرات
01/02/04 - 11:27
خدمات بازرسی با فناوری داخلی  آمیخته شد تا کیفیت تولیدات صنعتی افزایش یابد
خدمات بازرسی با فناوری داخلی آمیخته شد تا کیفیت تولیدات صنعتی افزایش یابد
99/11/21 - 08:53
 تولید نرم‌افزارهای عمرانی توسط متخصصان داخلی
تولید نرم‌افزارهای عمرانی توسط متخصصان داخلی
97/07/21 - 12:46
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: