system
استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها
استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها

استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73640
بابک پوراکبری*

تعامل و هم‌افزایی میان آزمایشگاه‌ها نقشی تاثیرگذار در افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این حوزه دارد. با این کار بسیاری از توانمندی‌های موجود در مراکز در اختیار دیگر مجموعه‌ها نیز قرار می‌گیرد و فضا برای توسعه این خدمات ایجاد می شود.

با توجه به اینکه خدمات آزمایشگاهی یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای ترین نیازهای حوزه سلامت و بهداشت محسوب می‌شود، توسعه فناورانه آنها بسیار ضروری است و باید تعامل میان مراکز ارائه کننده این خدمات بیشتر شود. کاری که می‌تواند دانش، تخصص و تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌ها را به اشتراک بگذارد و مجموعه‌ها برای تامین این نیازهای خود دغدغه کمتری داشته باشند و به شکلی بهینه‌تر خدمات خود را ارائه کنند.

به طور مثال بسیاری از توانمندی های موجود در مجموعه ما با دیگر آزمایشگاه‌ها اشتراک‌گذاری می‌شود و از سوی دیگر، نیازهای ما توسط دیگر آزمایشگاه‌های عضو به خوبی پاسخ گفته شده است. این مزیت را می‌توان یکی از اقدامات مفید و موثر شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست.

در این میان استفاده حداکثری از توان دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان نیز بسیار ضروری و مهم است. اینکه بتوانیم از این ظرفیت برای افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی ارائه شده در کشور استفاده کنیم. اگر مجموعه‌ها بتوانند این توان دانشی را به کار گیرند قطعا روند توسعه این خدمات صعودی خواهد شد.

مجموعه ما نیز که یک شرکت ارائه‌کننده خدمات آزمایشگاهی در حوزه زیست ‌فناوری و میکروب ‌شناسی و کنترل کیفیت است نیز تلاش کرده تا با استفاده از توان دانشگاهیان خدمات خود را تخصصی‌تر و کارآمدتر کند. خدمات فناورانه شرکت، زمینه‌ای ایجاد کرد تا ضمن اشتغال دانش‌آموختگان شیمی، میکروبیولوژی، زیست‌فناوری و بسیاری از حوزه‌های دیگر، امکان ماندگاری آن‌ها در کشور فراهم شود.

ما در تلاشیم تا با کمک توان و ظرفیت دانشی متخصصان کشور، خدمات خود در حوزه کنترل کیفی مواد دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی را توسعه دهیم و با استفاده از تجهیزات ایران ‌ساخت و روش‌های فناورانه بومی، خدمات کیفیت‌سنجی و آنالیز فرآورده‌ها را که در تولید محصولات سالم و با کیفیت، حائز اهمیت است، ارائه کنیم.

مجموعه ما توانایی ارائه خدمات فناورانه میکروب‌ شناسی و سنجش عناصر آلاینده یا سنگین موجود در فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی، داروها و مکمل‌های غذایی و کیفیت سنجی فرآورده‌های حوزه دام، طیور و آبزیان را دارد.
ارائه مشاوره در حوزه تجاری‌سازی و راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه بخش دیگری از توانمندی‌های ما است. علاوه بر خدمات کنترل کیفیت و یاری رسانی به خطوط تولیدی، پژوهشگران و دیگر فناوران را در حوزه مشاوره در زمینه رفع کاستی‌های تولید و طراحی و به روزرسانی آزمایشگاه‌های کنترل کیفی بر اساس اصول و استانداردهای معتبر و روزآمد، همراهی می‌کنیم.

 

*مدیر مجموعه آزمایشگاهی رایمون دانا دایان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: