system
الهام از بهار
الهام از بهار

الهام از بهار


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 82948
بهرام صلواتی*

گردش روزگار بدون هیچ غفلتی، میلیاردها سال است که شاهد این چرخش مستانه است. این، شاید زیباترین و دلنشین‌ترین تکرار چرخ طبیعت باشد که در سپهر زیستی جانداران آفریده شده است. اینکه از دل سیاهی به یغمارفته زمستان، نهال امید و طراوت بیرون می‌زند و دادار روزگار را به شعفی ستودنی وامی‌دارد، برای هر جنبنده‌ای، زیبا و حاوی پیام‌هایی فراتر از درک بشری است.

بهار را به مثابه یک فرآیند مهاجرتی بنگریم. مهاجرت از سیاهی‌ها و رکود به سرزمین رونق و طراوت. از زمینی سترون به سویه‌ای آباد و شاد. در این نو شدن آفرینش، ما نیز باید یک خانه‌تکانی اساسی به جریان سگالش خود بدهیم تا با طرح، هدف و انگیزه‌ای مجدانه، در مسیر تعالی گام برداریم.

سالی که گذشت، سال پرباری برای همکارانم در رصدخانه مهاجرت ایران بود. سالی که کمر همت بستیم تا به توان و هوش جوانان این مرز پرگهر، گام‌های بلندی در مسیر پیشبرد اهداف از پیش طراحی‌شده خود برداریم.

قطعا که در این مسیر، به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کرده‌ایم اما فرمول طبیعت و نوخواهی همواره آن در طول میلیاردها سال، به ما این درس را می‌دهد که باید همواره در مسیر نو شدن و تازگی قرار بگیریم علی‌الخصوص در دنیای امروز که هیچ مکث و توقفی در مسیر جنون‌آور دانش و فناوری وجود ندارد.

بنابراین با الهام از بهار، پرقدرت‌تر از هر زمان دیگری، به جلو پیش می‌رویم، داشته‌هایمان را تقویت می‌کنیم و ضعف‌هایمان را با ابتکارعمل و دانش بی‌منتهای جوانان برومند کشورمان، به قله پیشرفت می‌رسانیم تا در کنار این دو بال رسالتی خود، ایران عزیز را در کنار تمامی افتخارات خود، در این حوزه نیز سرآمد جهان کنیم.

با امید به آن روز که چندان دور نیست، این عید باستانی را به تمام هم‌میهنان عزیزم در جای‌جای این کره‌خاکی تبریک عرض می‌کنم.

*مدیر رصدخانه مهاجرت ایران

منبع: isti.ir

#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
گیاهان دارویی گنج همیشه بهار ایران
گیاهان دارویی گنج همیشه بهار ایران
96/01/05 - 12:00
نو شدن به مثابه تکليف
نو شدن به مثابه تکليف
94/12/24 - 12:18
دومین دوره جایزه مغز و شناخت اهوازی برگزیدگان خود را شناخت
دومین دوره جایزه مغز و شناخت اهوازی برگزیدگان خود را شناخت
94/10/09 - 11:45
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: