system
ایده‌پردازی در انجام پژوهش‌ها
ایده‌پردازی در انجام پژوهش‌ها

ایده‌پردازی در انجام پژوهش‌ها


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70421
مهدی پور محمد*

زبان شناسی شناختی یکی از جذاب ترین حوزه‌هایی است که به بررسی رابطه زبان با نظام اندیشه انسان می‌پردازد. زبان شناسی شناختی، زبان را برونداد مشخصه های کلی نظام شناختی انسان می داند.

نتایج پژوهش های محققانی همچون لیکاف، جانسون، لانگاکر و برخی دیگر از پژوهشگران در دهه هفتاد و هشتاد میلادی و نیز پژوهش هایی که پس از آن صورت گرفته است، بینش عمیقی را نسبت به چگونگی ارتباط بین زبان و نظام اندیشه انسان فراروی ما قرار می دهد.

از همین رو برای گسترش و ارتقاء بیشتر پژوهش ها در حوزه زبان شناسی شناختی در جامعه علمی و دانشگاهی کشور قصد برگزاری نخستین مدرسه مجازی زبان ‌شناسی شناختی را با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و موسسه آموزش عالی علوم شناختی و استادان برتر این حوزه داریم.

پس به دنبال آن هستیم در این مدرسه آشنایی علاقمندان به حوزه های زبان شناسی با رویکردهای جدید زبانشناسی شناختی رقم خورد.

در این مدرسه مجازی، در هر ماه یکی از اساتید این حوزه در خصوص زبانشناسی شناختی ؛ گامی برای ارائه نظريه کنش، استعاره شناختي از منظر عصب روانشناسي زبان،  چند معنايی در چارچوب معناشناسی شناختی، طرح واره‌هاي تصوري، ماهیت ساختار در زبان ‌شناسی شناختی با نگاهی به واج‌ شناسی و ابهام از منظر زبان شناسی شناختی سخنرانی می کنند.

تنوع بحث‌ها و سخنرانی هایی که در این مدرسه وجوددارد، به مخاطبان این امکان را می دهد که با بعضی از موضوعات اساسی در زبان شناسی شناختی آشنا شوند و همچنین به دانشجویان حوزه زبان شناسی امکان ایده‌پردازی برای انجام پژوهش را خواهد داد.

 

*استاد موسسه آموزش عالی علوم شناختی

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: