system
ایرانی فناور و نوآور
ایرانی فناور و نوآور

ایرانی فناور و نوآور


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 49459
اسماعیل قادری‌فر*

با ورود هر فناوري به عرصه علمی‌ كشور، فرصت‌هاي شغلي زيادي  به تبع آن در كشور ايجاد می‌شود. بنابراين، به منظور حفظ پويايي و هم‌گامی ‌با رشد فناوري در جهان نياز به پژوهش نظام‌مند، خلاقيت و نوآوري داریم.

اعتمادسازي، كشف راه‌هاي مناسب و صرفه‌جويانه توليد محصول و ثروت‌آفريني و ايجاد بسترهاي مناسب كاري  از دیگر نیازهایی است که به حفظ این پویایی و توسعه کمک می‌کند.

جوان بودن جمعيت كشور و افزايش نرخ رشد دانش‌آموختگان دانشگاهي در طي سال‌هاي اخير، سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي را ناگزیر به توسعه علوم و فناوري‌هاي جديد هم‌راستا با توسعه‌ي فناوري‌هاي پيشرفته جهاني ساخته است.

اسناد بالادستي از قبيل سند جامع علمی‌كشور، قانون برنامه پنجم، منويات مقام معظم رهبری، مصوبه شركت‌هاي دانش‌بنيان به منظور تهيه و تدوين بستر‌هاي لازم براي توسعه نظام فناوري و نوآوري، راهبردها و راه‌كارهايي را ارائه داده‌اند كه خود نشان از اهميت مقوله فناوري‌هاي پيشرفته و نهادينه‌سازي بهره‌برداري از آن در كشور است.

در ایران به واسطه وجود جوانان توانمند و متخصص، این مسیر کوتاه‌تر خواهد بود اگر همه دست به دست هم دهیم تا درهای اقتصادی کشور به روی این متخصصان باز شود. جوانانی که با توانایی‌های خود سرمنشا تغییرات و دگرگونی‌های بزرگی در کشور خواهند بود و این آرمان محقق نخواهد شد مگر در سایه هم‌دلی در زیست‌بوم نوآوری کشور.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در همین راستا قدم‌هایی استوار برداشته و در تلاش است در آینده این مسیر پرتلاطم و سخت را برای فعالان زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی هموارتر کند.

* رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: