system
توسعه صنعت معدن گامی به سمت خودکفایی
توسعه صنعت معدن گامی به سمت خودکفایی

توسعه صنعت معدن گامی به سمت خودکفایی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 83983
محمد سیفی‌راد*

معادن نقش تعیین‌کننده‌ای در تامین نیاز صنایع به مواد اولیه دارند و می‌توانند ایران را در امر خودکفایی صنعتی، ایجاد اشتغال مولد و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه یاری کنند.

برای اقتصادی بودن معادن و در نتیجه نایل شدن به وضعیت مطلوب اقتصادی، توجه خاص تاثیرگذاران این حوزه به معادن و معدنکاری امری ضروری به نظر می‌رسد. از آنجا که روش‌های سنتی استخراج خطراتی به همراه دارد نحوه بهره برداری و استخراج معادن باید مورد بازنگری قرار گیرد.

برای این کار نیاز داریم که به سمت مکانیزه کردن روش‌های بهره‌برداری و استخراج پیش برویم و از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی و استانداردسازی تجهیزات معدنکاری استفاد کنیم. چرا که بدون مکانیزه کردن این فرآیندها نمی‌توان به ایمنی مقبول در معادن دست یافت و این خود موجب اتلاف سرمایه خواهد شد.

صنعت نقش به سزایی در آغاز و تداوم رشد اقتصادی در جهان دارد و بسیاری از کشورها، تحقق رشد و توسعه پایدار را در سایه صنعتی شدن می بینند. در واقع معدنکاری و صنایع وابسته به آن، نقش ارزشمند و مثبتی در مولفه‌های اقتصادی و اجتماعی توسعه پایدار با ایجاد اشتغال و تولید ثروت دارند.

شرکت معدنی تحت (شرکت مهندسی تونل سازی و حفاری و تزریق) پیشرو در انجام امور زیرساختی و مجهز بودن به انواع دستگاه‌های پیشرفته و همچنین برخورداری از دانش تخصصی در حوزه معدن به عنوان عضو خدمتگزار جامعه معدنی امید دارد تا با ایفای نقش خود همراه نقش آفرینی متخصصان، صاحب نظران و ایده پردازان در این حوزه شاهد پیشرفت های روز افزون آن باشد.

نام‌گذاری هفته اول خرداد به نام هفته معدن هم فرصت مغتنمی است تا ضمن گرامیداشت مقام متولیان این حوزه، قدردان تلاش های متخصصان مربوطه در توسعه روزافرون بخش معدن کشورمان باشیم و در راستای بهبود روند پیشرفت آن تلاش کنیم.

*رییس هیات مدیره شرکت مهندسی تونل‌سازی و حفاری و تزریق

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
«ربع ‌رشیدی» زیست‌بوم توسعه فناوری‌های معدن و صنایع معدنی شد
«ربع ‌رشیدی» زیست‌بوم توسعه فناوری‌های معدن و صنایع معدنی شد
99/06/16 - 13:30
خلاقیت‌ها صنعت معدن را پایدارتر می‌کند
خلاقیت‌ها صنعت معدن را پایدارتر می‌کند
98/02/29 - 10:56
حمایت از کالای  داخلی گامی برای توانمندسازی نیروی متخصص ایرانی است
حمایت از کالای داخلی گامی برای توانمندسازی نیروی متخصص ایرانی است
97/06/27 - 09:42
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: