system
فراخوان| در توسعه بومی بوشهر سهیم شوید
فراخوان| در توسعه بومی بوشهر سهیم شوید

فراخوان| در توسعه بومی بوشهر سهیم شوید


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70361
یک همکاری مشترک برای مناسب‌سازی طرح‌های تحقیقاتی زیستی با نیازهای استان بوشهر شکل گرفت. در این همکاری مشترک ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه خلیج فارس و استانداری بوشهر کنار هم قرار گرفتند.

برای اجرایی شدن این کار، ظرفیت‌ها به یاری آمده تا طرح‌های تحقیقاتی متناسب با نیازمندی‌های استان بوشهر تعریف و حمایت شود. این طرح‌ها با بودجه 4 هزار میلیارد ریالی در حال اجرا است. طرح‌هایی مبتنی بر نیازهای استانی و منطبق با ظرفیت‌های موجود استان.

این طرح‌ها شامل «استفاده از باکتری‌های سودوموناس فلورسنت بومی منطقه خلیج فارس در افزایش تحمل به شرایط شوری و محتوای آنتی‌اکسیدان درگیاه سالیکورنیا تحت آبیاری با آب دریا»، «تولید ژل یا روغن گیاهی تقویت‌کننده رویش مو»، «سنتز پلیمرهای ابر جاذب بر پایه سلولز استخراج شده از ضایعات خرما»، «تولید رنگ ضد خوردگی با افزودن کیتین و کیتوسان استخراج شده از پوست میگوی خلیج فارس به رنگ پایه اپوکسی» می‌شود.

همچنین «القای استرس اکسیداتیو و افزایش تولید آستاگزانتین در سیستم فتوبیو اکتور آکاردونی»، «افزایش تولید فوکوزانتین از دیاتومه فائوداکتلیوم تریکورناتوم تحت تنش های محیطی و شیمیایی در فتوبیوراکتور عمودی»، «جداسازی ترکیب زیست فعال فوکوزانتین از ماکروجلبک سارگاسوم و بررسی خواص آنتی اکسیدانی آن»، «ریز ازدیاد سریع جیکه و مورینگا با کشت درون شیشهای، تولید لاین‌های اتوتتراپلوئید بابونه آلمانی با عملکرد بالا و قابلیت تجاری‌سازی با استفاده از توده‌های بومی استان بوشهر» از دیگر طرح‌ها است.

«تولید کرم ترمیم زخم با استفاده از عصاره ریزجلبک دریایی»، «استخراج هموگلوبین با توان بالای اکسیژن‌رسانی از منشا پرتارات با کاربرد درمانی و استفاده در صنعت داروسازی و غذایی» و «غنی‌سازی رنگدانه‌های استخراج شده از گیاهان بومی حوزه خلیج فارس» هم دیگر طرح‌های مدنظر است.

شرکت‌های دانش‌بنیان و علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را برای مشارکت در این طرح ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوری نمک زدایی آب دریا برای گلخانه‌ دریایی بومی‌سازی می‌شود
فناوری نمک زدایی آب دریا برای گلخانه‌ دریایی بومی‌سازی می‌شود
98/10/21 - 08:33
تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور امروز به مرز 4هزار واحد رسیده است
تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور امروز به مرز 4هزار واحد رسیده است
97/11/02 - 10:40
ماکرو جلبک‌  به‌منظور  استخراج  هیدرو کلوئید
ماکرو جلبک‌ به‌منظور استخراج هیدرو کلوئید "آگار" پرورش یافت
97/02/11 - 11:12
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: