system
پردیس‌کارآفرینی و گفتمان امید
پردیس‌کارآفرینی و گفتمان امید

پردیس‌کارآفرینی و گفتمان امید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 49363
محمدحسین عسکری*

در زمانه‌ای که برخی چالش‌های اقتصادی و تحریم‌های خصمانه و یکجانبه دشمنان، سعی در چیره ساختن تفکر یأس و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی و استکبار بر جامعه دارد، «پردیس کارآفرینی» 21 هکتاری ایجاد شده با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشانه‌ای است از یک تفکر کاملاً متفاوت که بر گفتمان امید و خط تلاش در گام دوم انقلاب تاکید دارد.

تاسیس این پردیس که مراسم افتتاح رسمی آن، تنها چند ماه قبل ( شهریور ماه 1398) توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام گرفت، پاسخی بود به تقاضای ده‌ها شرکت فناور برای عضویت و استقرار در ناحیه نوآوری پردیس. ناحیه‌ای با افق 1000 هکتاری و جایگاه برترین شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایران اسلامی.

بر این اساس، سازمان پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراخوانی را برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآفرین اعلام کرد تا براساس آن، قطعاتی از «پردیس کارآفرینی» به عنوان فاز سوم ناحیه نوآوری پردیس، به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

با توجه به چند برابر بودن تقاضا نسبت به عرضه محدود قطعات و واحدهای موجود در پردیس کارآفرینی 21 هکتاری، بر اساس سیاست‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نوعی اولویت‌بندی در مورد متقاضیان صورت گرفته است.

«واحدهاي توليدي با محصولات دارای فناوری پیشرفته (Hi-tech) دارای ارزش افزوده بالا »، «واحدهاي تحقيق و توسعه (R&D) صنايع» و «آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و فب‌لب‌ها با ارائه خدمات فناوری محور» از جمله شرکت‌های هستند که در اولویت واگذاری قرار دارند.

مضاف بر این، شرکت‌های فعال در حوزه‌های «تجهیزات پزشکی پیشرفته»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق» و «خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری پیشرفته» در اولویت واگذاری خواهند بود.

شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان باید توجه داشته باشند که صرفا تعداد 35 قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی در این مرحله واگذار خواهد شد. این قطعات در مساحت‌های 550 مترمربع تا 2500 مترمربع، قطعه‌بندی شده‌اند.

پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در فاصله‌ای کوتاه از شمال شرق تهران تبدیل به نمادی جزیره مانند شده است که بی اعتناء به برخی تردیدها و با اتکا به دانش و توانمندی متخصصین و جوانان ایرانی، قدم در راه پر فراز و نشیب آبادی، فناوری و تجاری‌سازی دانش گذارده است.

مرکزی موفق که به نمود عملیاتی تفکرات امیدآفرین و کمال گرای جریان جوان و انقلابی فعال در زیست بوم دانش‌بنیان کشورتبدیل شد. جوانانی که گریزان از سیاسی کاری و آفات بروکراسی، تلاش‌های خود را در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متمرکز ساخته‌اند.

این جوانان اکنون پردیسی دیگر به ده‌ها پارک علم و فناوری و مراکز رشد و شتابدهند‌ه‌های موجود در کشور افزوده‌اند. پردیسی برای کار آفرینی و اعتلای ایران اسلامی به مساحت 21 هکتار.

 

 

 

* مدیرکل جذب و پذیرش واحدهای فناور پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


پایان پیام/33

 


تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: