system
گام‌هایی موثر
گام‌هایی موثر

گام‌هایی موثر


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68893
حسین حاتمی*

توانمندی‌های آزمایشگاهی به میدان مبارزه با کرونا دعوت شدند. ظرفیت‌هایی تخصصی که نقش موثری در مقابله با این بیماری همه‌گیر و مسری دارند. به همین دلیل این توانایی‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند تا گام‌های اثرمندی در حوزه مبارزه با بیماری کرونا بردارند. 

هم‌سو با وقوع این بحران که از اواخر سال گذشته جهان را دربر گرفت و به کشورمان نیز رسید، تلاش‌ها برای توقف این روند و کمک به سلامت جامعه را در دستور کار قرار دادیم. بنابراین از آغازین روزهای اسفندماه که این معضل به استان لرستان نیز آمد، تولید ژل ضدعفونی کننده دست و محلول ضدعفونی کننده را شروع کردیم.

در کنار این بسته‌های بهداشتی، ماسک‌های تولیدی توسط پویش جهادی که توسط دانشگاهیان و مردم استان شکل گرفته بود، با کمک تجهیزات موجود در آزمایشگاه، استریل و بسته‌بندی شد تا به دست نیازمندان برسد.

تنها راه‌کار توسعه صنعت آزمایشگاهی کشور این است که شرکت‌های فعال این حوزه از سوی نهادهای متولی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت شوند که خوشبختانه این حمایت با برگزاری نمایشگاه‌هایی چون تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت تا حد درخور توجهی محقق شده است.

حمایت از این شرکت‌ها موجب می‌شود آزمایشگاه‌ها تجهیزات ساخت کشورمان را با هزینه کم‌تر خریداری کنند و همین امر زمینه‌ساز ترغیب به سوی حمایت از کالای داخلی و جهش تولید می‌شود که این اتفاق می‌بایست در حوزه مواد مصرفی آزمایشگاهی نیز رخ دهد.

پایان پیام/23

مدیر آزمایشگاه دانشگاه لرستان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری*

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: