فعالیت‌های آموزشی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان سرعت می‌گیرد

فعالیت‌های آموزشی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان سرعت می‌گیرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37213
نیازهای آموزشی در زمینه بهینه‌سازی انرژی در ساختمان و نیز ایجاد یک مرکز آموزش حرفه‌ای در این زمینه با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی بررسی شد.



نیازهای آموزشی در زمینه بهینه‌سازی انرژی در ساختمان و نیز ایجاد یک مرکز آموزش حرفه‌ای در این زمینه با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی بررسی شد.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین جلسه کارگروه آموزش پروژۀ "بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان" برگزار شد تا نیازهای آموزشی در زمینه بهینه سازی انرژی در ساختمان و ایجاد یک مرکز آموزش در این زمینه با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی بررسی شد.

در این جلسه هر یک از حاضران نظرات خود را بیان کردند و به نکاتی همچون اهمیت آموزش و ارتقاء دانش تخصصی، آموزش عمومی جهت ارتقاء دانش و فرهنگ جامعه در زمینۀ بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان، عدم موازی کاری بین نهادهای مختلف در این حوزه، جلب مشارکت نهاد ها و بهره گیری از ظرفیت های آموزشی این نهاد ها، بهره گیری از ظرفیت رسانه های عمومی به منظور ترویج آموزش عمومی و نیاز سنجی آموزشی در این حوزه اشاره شد.
در پایان نیز مقرر شد هر یک از نهادها برنامه ها و امکانات آموزشی خود در زمینۀ بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان را اعلام کنند تا بر اساس آن برنامۀ آموزشی جامعی تدوین گردد تا علاوه بر جلوگیری از موازی کاری و فعالیت های مجدد، فعالیتی جدید در این حوزه آغاز شود. هدف این است تا با کنار هم قرار دادن فعالیت ها و امکانات آموزشی نهاد ها در حوزۀ بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، وظیفه هر یک از سازمان ها مشخص شده و در عین حال منجر به ایجاد هم افزایی در زمینه آموزش بین نهاد های مربوطه شود.

پروژه "بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان" توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری صندوق تسهیلات جهاني محیط زيست و برنامه عمران ملل متحد در حال انجام است. افزايش كارايي انرژی ساختمان های مسکوني، تجاری و اداری كه خود منجر به كاهش آلاينده های زيست محیطي می شود از اهدافی است که این پروژه دنبال می کند. همچنین تحول بازار در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها از دیگر اهداف این پروژه ملی است. در واقع سیاست گذاری ها در این جهت است که با ایجاد زیرساخت ها، اشتغال زایی و انجام پروژه های پایلوت توسط شرکت های خدمات انرژی به سوی ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست حرکت شود.


این جلسه با حضور علی وطنی مجری ملی پروژه و نمایندگان بخش خصوصی و دولتی همچون شهرداری تهران، اتاق بازرگانی، وزارت نیرو، وزارت علوم و تحقیقات برگزار شد.


انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم