20 طرح پسا دکتری حمایت می‌شود
توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ؛

20 طرح پسا دکتری حمایت می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 27276
حمایت از 20 طرح پسا دکتری محققان دانشگاه تربیت مدرس از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی اجرایی می‌شود.



حمایت از 20 طرح پسا دکتری محققان دانشگاه تربیت مدرس از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی اجرایی می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ پشتیبانی از 20 طرح پسادکتری از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) در قالب متمم تفاهم نامه همکاری این صندوق با دانشگاه تربیت مدرس اجرایی می‌شود.
بر اساس این گزارش سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق و دانشگاه تربیت مدرس امضاء شد که طبق آن همکاری در زمینه اجرای 20 طرح تحقیقاتی پسادکتری در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی اعلام شده توسط دانشگاه و صندوق را امکانپذیر می کرد و اکنون این طرح ها اجرایی سازی می‌شوند.

بر اساس متمم این تفاهم نامه، دانشگاه تربیت مدرس متعهد شد داوری لازم درخصوص موضوع طرح پسادکتری، استاد میزبان، پژوهشگر و خروجی هر طرح را که در قالب فرم های مصوب صندوق تهیه می شود، انجام و طرح مورد تایید داور را همراه با مستندات داوری به صندوق ارسال کند. همچنین پس از ارسال طرح به صندوق، برای ارزیابی طرح و داوری انجام شده توسط دانشگاه، تعیین ناظر، مبلغ مورد حمایت، مدت اجرای طرح و تصویب، وارد کارگروه صندوق متشکل از رئیس کارگروه مربوطه و یک نفر متخصص صندوق خواهد شد و پس از تصویب کارگروه، برای تایید نهایی در کمیته تخصصی صندوق مطرح خواهد شد.
علاوه بر این، در متمم تفاهم صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و دانشگاه تربیت مدرس آمده است که مالکیت فکری نتایج حاصل از طرح های تحقیقاتی اجراشده مشترک و همچنین دانش فنی که جزئی از نتایج است، به نسبت مساوی به صندوق، دانشگاه و پژوهشگر تعلق خواهد گرفت.

همچنین صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در راستاي ماموريت هاي خود و کمک به توسعه زيرساخت هاي پژوهش در کشور، برنامه حمايت از دوره هاي پسا دکتری را تعريف کرده است، تا ضمن استفاده از پتانسيل هاي پژوهشي موجود در دانشگاه ها جهت انجام پژوهش هاي اولويت دار و تقاضامحور، از طريق اين دوره ها ه توسعه زيرساخت انسانی پژوهش در کشور کمک کند. بر این اساس طرح پسادکتری، در دو شکل ملی و بین‌المللی ارائه می‌شود. پسا دکتری ملی به دانش‌آموحتگان ایرانی دوره‌های دکتری داخل کشور و پسادکتری بین المللی به دانش‌آموختگان ایرانی دوره‌های دکتری (Ph.D) مقیم خارج از کشور با هدف ترغیب دانش‌آموختگان برای بازگشت به میهن اسلامی یا انتقال بخشی از دستاوردهای پژوهشی از دانشگاه مبداء به دانشگا‌ه‌های کشورمان اعطاء می‌شود. این دانش‌آموختگان باید تحصیل کرده دانشگاه یا مراکز پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم باشند.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم