اهمیت واسطه های فناوری بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان است
دلیری:

اهمیت واسطه های فناوری بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 39776
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در یازدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور در گفت: فن بازارها موتورهای اصلی حرکتی نوآوران و فن‌آوران کشور هستند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در یازدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور در گفت: فن بازارها موتورهای اصلی حرکتی نوآوران و فن‌آوران کشور هستند.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در یازدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور گفت:  فضای سرمایه‌گذاری در کشور متحول شده است و بازیگرانی چون بانک‌ها، بازار سرمایه یا بورس، شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان‌های وابسته دولتی منابع مالی خوبی وارد این حوزه کرده‌اند و شبکه فن بازار ملی ایران یکی از بازوهای مناسب برای ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری مجموعه‌های بزرگ اقتصادی کشور و مسیردهی به آنها هستند.


دلیری خاطرنشان کرد:  در پنج سال گذشته اتفاقات خوبی در فضای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و نوآوری افتاده است و از مهم‌ترین تحولات این حوزه ورود بانک‌ها برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است به صورتی که فضای رقابتی بین بانک‌ها ایجاد شده است.


وی افزود: این مشارکت به مقداری مهم است که بانک مرکزی بانک‌های پیشتاز در این حوزه را به صورت ماهیانه معرفی می‌کند و در حال حاضر بانک‌ها حدود 500 تا 600 میلیارد تومان گردش مالی در حوزه سرمایه گذاری در حوزه فناوری و نوآوری دارند و این موضوع به معیاری برای بررسی عملکرد بانک‌ها تبدیل شده است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، بهترین کمک به شرکت‌های فناور و نوآور، کوچک و نوپا را سرمایه‌گذاری دانست و تسهیلات را راهی نه چندان مناسب برای حمایت از این شرکت‌ها برشمرد.


وی از فن بازارهای منطقه‌ای به‌عنوان بهترین بازوی کشور برای ایجاد بسترهایی سرمایه‌گذاری مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و مسیردهی به این سرمایه‌گذاری‌ها اشاره کرد و از آمادگی حمایت معاونت علمی برای فعال‌سازی بیشتر فن بازارهای کلیه استان‌ها، توانمندسازی بروکرهای فناوری این شبکه و اتصال آنها به منابع پولی و بسترهای حمایتی کشور خبر داد.


دلیری در ادامه در مورد تحولات بازار سرمایه گفت: اقدامات زیادی در این حوزه صورت گرفته است شرکت‌های دانش‌بنیانی که بر روی تابلو بورس در حال حاضر حضور دارند رشد قابل‌توجهی داشته‌اند و تابلوی اختصاصی دارند و در بازار دارایی فکری هم نزدیک به 300 اختراع عرضه‌شده و معاملات خوبی هم میان مخترعین و سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع امضا شده شده است.


وی در آخر بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور وجود داشته موضوع گارانتی و ضمانت محصولات بوده است که با همکاری صندوق های پژوهشی و فناوری این موانع حل شده است و توصیه می‌کنم این ظرفیت توسط شبکه فن بازار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


خاطرنشان می‌سازد یازدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور در تاریخ 27 و 28 آبان ماه 97 با حضور مدیران فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی و بروکرهای فناوری این شبکه به میزبانی فن بازار منطقه‌ای استان البرز و در شهر کرج برگزار شد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم