بازارهای جدید در انتظار صنعت گیاهان دارویی ایران

بازارهای جدید در انتظار صنعت گیاهان دارویی ایران


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 39618
میر تاج الدینی مشاور ارشد رییس سازمان صدا و سیما گفت: زمانی که صنعت گیاهان دارویی برای جلوگیری از خام فروشی با علم و فناوری آمیخته شود می توان شاهد توسعه صادرات در این حوزه بود.


میر تاج الدینی مشاور ارشد رییس سازمان صدا و سیما گفت: زمانی که صنعت گیاهان دارویی برای جلوگیری از خام فروشی با علم و فناوری آمیخته شود می توان شاهد توسعه صادرات در این حوزه بود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی مشاور ارشد رییس سازمان صدا و سیما در بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) برگزاری این رویداد را قدمی ارزشمند برای کشور دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه قدم مهمی برای معرفی فعالیت ها در حوزه گیاهان دارویی است که زمینه آشنایی با محصولات و فرآورده های تولید شده توسط تولیدکنندگان داخلی را فراهم می کند. قطعا افرادی وجود دارند که با داروهای گیاهی پرکاربرد در درمان بیماری ها آشنایی ندارند و جشنواره راهکاری برای معرفی محصولات به این افراد است.
وی ادامه داد: گیاهان دارویی از حوزه های دارای مزیت برای کشور است و خوشبختانه پتانسیل خوبی در ایران برای آن وجود دارد که می توان با استفاده از آن و تولید محصولات با کیفیت در داخل و خارج کشور حرف های زیادی برای گفتن داشت. البته با توجه به ظرفیت هایی که در این حوزه وجود دارد می توان هدف گذاری مناسبی برای آینده داشت و صادرات را توسعه داد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در دور هفتم و هشتم همچنین ابراز کرد: توسعه صادرات در این حوزه علاوه بر ارز آوری برای کشور زمینه ایجاد شغل های جدید و کارآفرینی را فراهم می کند. اما نکته ای که در صادرات باید به آن توجه کرد جلوگیری از خام فروشی محصولات است. باید شرکت های دانش بنیان  و فعالان این حوزه با به کارگیری علم و فناوری و خلاقیت محصولات دارویی را وارد بازار کنند.
مشاور ارشد رییس سازمان صدا و سیما تبلیغات را از مسائل ضروری در این حوزه دانست و گفت: صدا و سیما در برگزاری جشنواره گیاهان دارویی همکاری خوبی با معاونت علمی داشته و تبلیغات مناسبی از این رویداد را در رسانه ملی شاهد هستیم.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 21 تا ۲۴ آبان ماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم