بررسی نقش فناوری در تولید مواد غذایی سالم
با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی صورت گرفت؛

بررسی نقش فناوری در تولید مواد غذایی سالم


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 38317
همایش فناوری و سلامت غذا با هدف بررسی نقش فناوری در تولید مواد غذایی سالم و با معرفی واحدهای برتر سلامت غذا و اهدای جایزه ملی فناوری و سلامت غذا، با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی برگزار شد.


همایش فناوری و سلامت غذا با هدف بررسی نقش فناوری در تولید مواد غذایی سالم و با معرفی واحدهای برتر سلامت غذا و اهدای جایزه ملی فناوری و سلامت غذا، با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستم های سلامت دانشگاه صنعتی شریف، همایش فناوری و سلامت غذا را برگزار کرد.
در این همایش، منوچهر وثوقی مدیر ارتباطات با صنایع غذایی در حوزه زیست فناوری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به نقش زیست فناوری در فناوری و سلامت غذایی اشاره کرد و گفت: استفاده از زیست فناوری در تولید مواد غذایی توانایی ارائه راه کارهای مناسبی برای نگهداری منابع طبیعی، حذف آلودگی‌های زیست محیطی و افزایش و بهبود تولیدات کشاورزی دارد.
وی افزود: همچنین این علم، می تواند به کاهش وابستگی به مواد شیمیایی کشاورزی، ارائه بهینه‌ترین روند تولید مواد غذایی، کاهش هزینه‌ها، تولید مواد غذایی سالم، بهداشتی، کافی و با کیفیت تغذیه‌ای منجر شود.
همچنین در این همایش، محمدتقی احمدیان رییس پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستمهای سلامت دانشگاه صنعتی شریف، گفت: ارایۀ يافته هاي علمي در دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي می تواند راهنمای خوبی برای شركت هاي فعال در زمينه توليد و عرضه موادغذايي كشور برای افزايش كيفيت موادغذايي و تأمين غذاي سالم باشد.
وی افزود: همچنین ارائه این يافته هاي علمي و آخرين دستاوردهاي فناوری به سياستگذاران كشور، به تصميم گیری در امر تأمين مطلوب و پايدار غذاي جامعه و ارایۀ راهكارهاي فناوری در توسعه صنعت غذا نیز کمک می کند.
به گفته احمدیان، افزايش اهميت صنايع غذايي به دلیل اشتغال زايي و افزايش مشاركت مستقيم يا غيرمستقيم در افزایش توليد درآمد ملي و زمینه سازی تبدیل علم به ثروت در حوزه صنایع غذایی و غذای سالم از اهمیت به سزایی برخوردار است.
وی در ادامه همچنین عنوان کرد: شناسایی و معرفی تولیدات علمی حوزۀ صنایع غذایی، تشویق و ایجاد انگیزه در پژوهشگران و نخبگان صنایع غذایی به انجام پروژه های کاربردی و مورد نیاز کشور، ساماندهی و جهت دهی پژوهش ها و زمینه های موردنیاز و کاربردی در علوم و صنایع غذایی کشور بخشی از اهداف این همایش است.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم