بهبود بخشیدن به زندگی مردم از طریق قدرت شیمی

بهبود بخشیدن به زندگی مردم از طریق قدرت شیمی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 36126
*مریم بهرامی


*مریم بهرامی
طرح ایده تاسیس انجمن شیمی آمریکا (ACS)مقارن با صدمین سالگرد کشف اکسیژن در سال 1874 و تشکیل آن با مشارکت اعضایی از صنعت، دانشگاه و دولت به سال 1876 باز می‌گردد. این انجمن بزرگ‌ترین جامعه علمی جهان است. انجمن شیمی آمریکا که سازمانی است غیرانتفاعی و دارای پروانه فعالیت از کنگره ایالات متحده، با همکاری با دولت از سیاست‌هایی پشتیبانی می‌کند که به صنایع تولیدکننده مواد شیمیایی در راه خدمات‌دهی به مردم، کمک کند.
چشم‌انداز انجمن مذکور بهبود زندگی مردم از طریق قابلیت‌های متحول‌کننده شیمی است و خود را متعهد به پرداختن به چالش‌های ملی و جهانی مانند فرصت‌های اقتصادی، دسترسی به انرژی و آب و پایداری محیط زیست با استفاده مناسب از علم شیمی و مهندسی شیمی دانسته و بیش از 20 بیانیه خط مشی عمومی را برای کمک به اهداف ذیل، دنبال می‌کند:
پرورش نوآوری از طریق تحقیق و فناوری؛
تقویت آموزش علوم و نیروی علمی؛
پیشرفت علم از طریق دسترسی آزادانه ؛
ترویج علم و پایداری در سیاست عمومی؛
انجمن شیمی آمریکا برای پیشبرد دانش در سطوح مختلف 64 نوع جایزه را ارائه می‌کند و بیش از 150000 عضو در 141 کشور جهان دارد. از سال 1954 تاکنون برندگان جوایز نوبل شیمی در 30 سال، اعضای این انجمن بوده‌اند.
بودجه این انجمن در سال 2016، 528 میلیون دلار بوده است و سالیانه بیش از 20 میلیون دلار بودجه برای حمایت از پروژه‌های پژوهشی هزینه می‌کند. این مجموعه همچنین با حمایت مالی از دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌های مرتبط را دارند، به تربیت نسل‌های بعدی شیمی‌دانان کمک می‌نماید.
نشریه وابسته به انجمن شیمی آمریکا با عنوان Journal of the American Chemical Society در سال 1879منتشر شد. نشریات Chemical Abstracts و  Chemical & Engineering News به ترتیب در سال‌های 1907 و 1923  به راه افتادند. در حال حاضر انتشارات وابسته به این انجمن، بیش از 50 نشریه داوری شده را منتشر می‌کند.
*کارشناس ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم