تشکیل جلسه کمیته اجرایی کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه

تشکیل جلسه کمیته اجرایی کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 27960
جلسه کمیته اجرایی کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه‌های تعریف شده، موانع و مشکلات موجود برگزار شد.


جلسه کمیته اجرایی کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه‌های تعریف شده، موانع و مشکلات موجود برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلسه کمیته اجرایی کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه‌های تعریف شده، موانع و مشکلات مربوط با کارگروه‌های ده‌گانه ذیل کمیسیون نامبرده و همچنین با هدف آماده‌سازی مقدمات برگزاری چهارمین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری دو کشور با حضور روسای کمیته اجرایی این کمیسیون و روسای برخی از کارگروه‌ها، در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد.
در این جلسه علی‌مرتضی بی‌رنگ، قائم‌مقام در امور بین‌الملل و رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضمن اشاره به تاریخچه و سوابق هیات‌های تبادل شده بین طرفین در راستای تحقق اهداف این کمیسیون، به پیشرفت کاری قابل قبول اکثر کارگروه‌ها و علاقمندی و حسن نیت طرفین نسبت به توسعه همکاری‌های علمی و فناوری اشاره کرد.
میخائیلف، رییس کمیته اجرایی کمیسیون و عضو آکادمی علوم روسیه نیز ضمن اشاره به روند مثبت همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور از زمان شروع به بکار این کمیسیون از دوسال پیش، علاقمندی خود را برای ادامه همکاری‌ها در راستای کمیسیون عالی همکاری‌ها ابراز کرد.

تشکیل کارگروه‌های مشترک کشاورزی و دریایی
در ادامه جلسه، وضعیت اجرایی تک‌ تک کارگروه‌های ده‌گانه توسط طرف ایرانی و روسی مرتبط مورد بررسی و پایش قرار گرفت. همچنین مقرر شد، به پیشنهاد طرف روسی "کارگروه کشاورزی" و به پیشنهاد طرف ایرانی "کارگروه دریایی" به لیست کارگروه‌های ذیل کمیسیون عالی اضافه شود که این موضوع مورد موافقت اولیه طرفین قرار گرفت.
در این جلسه، همچنین مقرر شد، مقدمات برگزاری چهارمین کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری دو کشور که ریاست آن را معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و دیمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه بر عهده دارند تا قبل از پایان سال میلادی جاری فراهم شود.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم