حمایت از ثبت بین‌المللی 92 اختراع
توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی انجام شد؛

حمایت از ثبت بین‌المللی 92 اختراع


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 39399
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی تا کنون از ثبت بین‌المللی 92 اختراع حمایت کرده است.

 


صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی تا کنون از ثبت بین‌المللی 92 اختراع حمایت کرده است.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از ثبت بین المللی اختراع یکی از اقداماتی است که کارگروه ثبت اختراع صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی انجام می دهد. بر این اساس از ابتدای تاسیس این کارگروه در سال 86 تا کنون این از ثبت بین المللی 92 اختراع حمایت شده است. این اختراعات در موضوعات متنوعی همچون پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، شیمی، فیزیک را شامل می شود.
بر اساس این گزارش کمک به تامین هزینه های ثبت بین المللی اختراعات، ترویج و ارتقاء فرهنگ ثبت دستاوردهای تحقیقات و پژوهش های استادان، دانشجویان و پژوهشگران ایرانی داخل و خارج، کمک به اجرایی شدن سیاست تبدیل دانش به ثروت و تجاری سازی اختراع ها، کمک به ارتقاء جایگاه ایران در بین کشورهای دارای ثبت اختراع ها و توسعه فعالیت های حمایتی صندوق در راستای اهداف و اولویت های نقشه جامع علمی کشور از جمله اهدافی است که این کارگروه دنبال می کند.

ثبت بین المللی اختراع اهمیت بسیاری دارد یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای بین‌المللی اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آنها است.

پایان پیام /25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم