حمایت ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی برای پیشرفت علم و فناوری در تبریز

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی برای پیشرفت علم و فناوری در تبریز


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35618
دبیر ستاد علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در تبریز برگزار شد گفت: شهر تبریز شهر اولین‌ها است

 

 

دبیر ستاد علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در تبریز برگزار شد گفت: شهر تبریز شهر اولین‌ها است و این اولین بودن را در حوزه سلول‌های بنیادی نیز نشان داده است. تمام توان و تلاش و حمایت‌های این ستاد را بکار خواهیم بست تا همچنان شهر اولین‌ها باشد. 

 

 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حاشیه  دومین سمپوزیوم علمی کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیماری‌های گوارش، کبد و پانکراس، شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل برگزار شد.

 

در این جلسه حمیدیه با تحسین‌برانگیز شمردن اقدامات انجام‌یافته در دانشگاه در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز نوآوری دانشگاه؛ گفت: شهر تبریز شهر اولین‌ها است و این اولین بودن را در حوزه سلول‌های بنیادی نیز نشان داده است. تمام توان و تلاش و حمایت‌های این ستاد را بکار خواهیم بست تا همچنان شهر اولین‌ها باشد. 

 

وی توفیق در مرکز تحقیقات و پژوهش و تجاری‌سازی در این حوزه را منوط به حضور بخش خصوصی در اداره و سهام‌داری مراکز خصوصاً مراکز جامع سلول‌های بنیادی قطب آذربایجان عنوان کرد.

 

دکتر حمیدیه از شروع بکار واحدهای اتاق تمیز تحقیقاتی و تشکیل کنسرسیوم همکاری‌های بین دانشگاهی  خبر داد و بر لزوم جلب نظر سرمایه‌گذاران در بخش حیوانات آزمایشگاهی و تشکیل دپارتمان سلول‌های بنیادی گیاهی تاکید کرد.

 

وی در ادامه نسبت به لزوم تعهد استانداری‌ها به ارائه تسهیلات و حمایت‌های مادی و معنوی از مراکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و مراکز نوآوری تاکید مجدد کرد. 

 

در  ادامه  محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  از راه‌اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی قطب آذربایجان در تبریز با حمایت معاونت علمی خبر داد و گفت: امید است که این مجموعه یک نقطه عطفی برای رشد و توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در منطقه باشد و بتوان تمام اساتید متخصص مرتبط با این حوزه را در این مرکز گردآوری کرد.

 

وی توضیح داد: باید هماهنگی و همگرایی بین دانشگاه‌ها برای تولید و تجاری‌سازی محصولات این حوزه صورت پذیرد. می‌توان با استفاده ا از تمام ظرفیت‌های موجود در استان با تصمیم‌گیری همه افراد و بهره‌گیری از تمام آن‌ها و با اجرای موفق تیم پروژه برای پیشبرد این حوزه از علوم گام‌های بلندی برداشت.

 

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم