طراحی و ساخت پمپاژهای مورد نیاز صنایع مختلف به صورت بومی

طراحی و ساخت پمپاژهای مورد نیاز صنایع مختلف به صورت بومی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37881
یک شرکت دانش بنیان در داخل کشور کالایی تولید می کند که مانند قلب در سیستم بدن که کار پمپاژ خون را انجام می دهد، انواع سیالات مختلف را در فرآیند تولیدی یک مجتمع بر نقاط مختلف پمپاژ می کند.


یک شرکت دانش بنیان در داخل کشور کالایی تولید می کند که مانند قلب در سیستم بدن که کار پمپاژ خون را انجام می دهد، انواع سیالات مختلف را در فرآیند تولیدی یک مجتمع بر نقاط مختلف پمپاژ می کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت در طراحی و تولید انواع پمپ های مورد نیاز صنایع مختلف فعالیت می کند و انواع سیالات را برای تامین نیاز صنایع مختلف تولید می کند.
شرکت تولید پمپ های بزرگ و توربین آبی با نام اختصاری پمپ و توربین (پتکو)، در سال 71 با سرمايه گذاري سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران « IDRO » تاسیس شده و در سال 78 به بهره برداری رسید. در سال 87 در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی، سهام این شرکت به بخش خصوصی (گروه صنعتی سدید) واگذار شد.
این شرکت برای طراحي و ساخت سفارشی پمپ هاي مورد نياز صنايع مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشيمي، صنايع نيروگاهي، خطوط انتقال آب و توربين هاي آبي کوچک و متوسط بنا شده است. همچنین تامین قطعات يدکي، نظارت بر نصب و راه اندازی، خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارائه مشاوره مهندسی در حیطه کاری این شرکت است. کارخانه شرکت پمپ و توربين مجهز به ماشين آلات و تجهيزات سبک، نیمه سنگین، سنگين و آزمایشگاه توربو ماشین است.
مسعود باقر تجریشی مدیرعامل این شرکت می گوید: شركت ما تا كنون پروژه هاي متعددي را با موفقيت به انجام رسانيده و همه ساله تعداد زیادی از پروژه ها را در دست اقدام دارد که از جمله مهمترین پروژه های اجرا شده مي توان به مواردی چون ساخت 23 دستگاه  الكتروپمپ افقی  دومکشه آب کولینگ مجتمع  پتروشيمي مارون هر کدام با ظرفيت 5٫000 متر مكعب بر ساعت و ارتفاع 72 متر، ساخت 10 دستگاه الكتروپمپ افقی دومکشه آب کولینگ مجتمع پتروشيمي ایلام با ظرفيت 4185 متر مكعب بر ساعت و ارتفاع 51.4 متر و ساخت 9 دستگاه الكتروپمپ افقی دومکشه آب کولینگ مجتمع پتروشيمي اروند با ظرفيت 4600 متر مكعب بر ساعت و ارتفاع 60 متر و غیره  اشاره کرد.
به گفته وی، پروژه های زیادی برپایه انتقال دانش فنی به روش  مهندسی  معکوس انجام و در حال اجرا است که با تاسیس واحد تحقیق و توسعه به موازات  عملیات تولیدی شرکت و  تهیه  نرم افزار لازم و متعاقباً انجام پروژه های متعدد تحقیقاتی به کمک مراکز دانشگاهی (نظیر دانشگاه تهران)، امروزه این شرکت قادر به طراحی و تولید پمپ های مورد نیاز مشتریان در کاربرد های متفاوت است.
طراحي پمپ آبي VENUS1-400.400به روش تشابه، طراحي پمپ VNC1-100-420 براساس هيدروليک موجود و تغيير ساختار هندسي پمپ، طراحي ده تيپ پمپ فرآيندي بر اساس استاندارد API 6104، طراحي تابلو کنترل جوکي پمپ ها و ديزل پمپ هاي آتش نشاني براساس استاندارد، طراحي کوپلينگ هاي انعطاف پذیر از طريق توسعه سايزهاي کوچک به سايزهاي بزرگ و غیره از جمله این پروژه ها است.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم