فناوری ایرانی در بازاری فراتر از ایران

فناوری ایرانی در بازاری فراتر از ایران


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 28025
مدیر کانون پتنت معاونت علمی گفت: درآمد زایی از پتنت موضوع مهمی است که در کانون در حال پیگیری است و تا کنون در این زمینه با کشورهایی همچون چین و مالزی تفاهم نامه‌هایی امضاء کردیم.


مدیر کانون پتنت معاونت علمی گفت: درآمد زایی از پتنت موضوع مهمی است که در کانون در حال پیگیری است و تا کنون در این زمینه با کشورهایی همچون چین و مالزی تفاهم نامه‌هایی امضاء کردیم.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت معاونت علمی درباره فعالیت های این کانون در بحث تجاری‌سازی بیان کرد: یکی از رسالت های اصلی این کانون علاوه بر ثبت پتنت، تکمیل حلقه های نهایی اختراع است زیرا وقتی اختراعی ثبت می شود با این اتفاق، قصد حفاظت از محصول تولید شده وجود دارد یا هدف این است که فعالیت های مربوط به انتقال محصول ثبت شده به راحتی انجام شود.
وی ادامه داد: تا امروز این حلقه های نهایی در کشورمان مغفول مانده و زیرساختی برای آن وجود ندارد بنابراین تکمیل این حلقه ها را یکی از اهداف کانون قرار دادیم. خوشبختانه بحث ثبت اختراع در کانون به خوبی شکل گرفته و با همکاری دو شرکت در این زمینه مشغول فعالیت هستیم.
ضیغمی با اشاره به اینکه پتنت ابزاری برای ارائه آمار نیست بلکه ابزاری برای تجاری‌سازی است گفت: بسیاری از افراد بعد از ثبت اختراع نمی دانند چه اقدامی باید انجام دهند بنابراین با توجه به این نکته که فعالیت های مربوط به ثبت اختراع روال خوبی را دارد از سال گذشته فعالیت بر روی موضوع درآمد زایی از پتنت را آغاز کردیم و در این زمینه با دو شرکت از چین و مالزی تفاهم نامه هایی را جداگانه امضاء کردیم. با امضای این تفاهم نامه ها قصد داریم با همکاری شرکت های فوق برای فناوری و محصولات مد نظر مشتری پیدا کنیم.
مدیر کانون پتنت معاونت علمی درباره تفاهم نامه های امضاء شده بین این کانون و شرکت های چینی و مالزیایی نیز بیان کرد: Wtoip شرکت چینی دارای 36 شعبه است که یکی از بزرگترین شرکت های این کشور در زمینه تجاریسازی محصولات است بر اساس تفاهم نامه امضاء شده بحث درآمد زایی از پتنت و تجاریسازی فناوری های ایرانی را انجام می دهند. همچنین شرکت دیگری که با آن تفاهم نامه امضاء کردیم در مالزی قرار دارد این شرکت با کشورهایی همچون هند، سنگاپور و اندونزی در حال فعالیت است بنابراین می تواند بحث تجاریسازی محصولات فناوران ایرانی را علاوه بر مالزی در این کشورها نیز پیگیری کند. البته در حال مذاکرات با شرکت های اروپایی نیز هستیم تا بتوانیم بازار محصولات ایرانی را در این کشورها نیز توسعه دهیم.
وی درباره معیار انتخاب فناوری ها برای ارائه به این شرکت ها ابراز کرد: در گام نخست فناوران ایرانی باید بپذیرند که محصول و فناوری آنها در کشوری جز ایران همچون چین یا مالزی ارائه می شود کانون نیز در آغاز فناوری هایی که محصولی دارند را انتخاب کرده است همچنین افرادی که درخواست ثبت پتنت دارند و دنبال بازار در کشورهای مدنظر هستند می توانند درخواست خود را به کانون ارائه دهند.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم