پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی آغاز شد

پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی آغاز شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 28836
پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تبریز افتتاح شد.


پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تبریز افتتاح شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری در آئین افتتاح پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز، با اشاره به معضلات موجود کشور از جمله آلودگی هوا، ریزگردها، پسماندها و تالاب‌ها که به گفته وی در برخی جاها با نادانی به وجود آمده است، افزود: این معضلات با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید برطرف می‌شود و نیاز به عزم اجرایی در این مسیر است.

وی بزرگ‌ترین مشکل شمال کشور را زباله‌های رهاسازی شده در این منطقه اعلام و اظهار کرد: برای حل این مشکلات باید مردم و همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها و دانشگاه‌ها همکاری کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به وجود ظرفیت خالی تحقیق در دانشگاه‌ها یادآوری کرد: بیش از 70 درصد پتانسیل اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خالی است و استفاده نمی‌شود.

کلانتری گفت: دانش و فناوری وجود دارد و باید از آن‌ها برای حل مشکلات بهره جست و فناوری هراسی را از دل جامعه باید پاک کرد.

وی با بیان اینکه نباید با فناوران امنیتی برخورد کرد، ادامه داد: در زمان کنونی فناوری هراسی به اندازه پیاده کردن فناوری برای کشور مشکل ایجاد کرده است و باید ریشه فناوری هراسی را کند و بیرون انداخت.
 
 
نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، فرصتی برای ورود به تحول اقتصادی است
مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، گفت: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی فرصتی برای ورود به حوزه گسترده و عمیق تحولات اقتصادی، ایجاد ارزش افزوده، کاهش وابستگی و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان است.
وی اظهار کرد: دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و مدتی بعد قطعاً نوآوری و فناوری‌های جدید جای فناوری‌های فعلی را خواهند گرفت.

خدابخش با اشاره به نقش نوآوری و فناوری در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیل دانشگاه، تاکید کرد: پالایشگاه تبریز برای تبدیل بنزین معمولی به یورو ۴ معادل ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند، اما اکنون بنزین یورو ۵ در دنیا رایج شده است. حتی صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی نیز دائماً در حال تحول و پیشرفت است.

وی افزود: اگر کشوری بخواهد از توسعه پایدار حرف بزند باید فکر و تجاری‌سازی را مورد توجه قرار دهد، در جامعه‌ای که افراد فکر کنند و فناوری‌ها را بومی کنند، در غیر این‌صورت توسعه پایدار نخواهد بود؛ تجاری‌سازی فناوری و فکر از جمله ویژگی‌های نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی است.


در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی بیش از یک هزار و 750 طرح و فناوری معرفی می‌شود. این نمایشگاه در سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان دایر شده است.

تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش محور و معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری جهت کاربردی کردن آن‌ها از جمله اهداف این نمایشگاه است.
ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی کشور، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای کسب‌وکار برای نخبگان علمی و فناوری، جذب سرمایه‌گذار و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان از دیگر اهداف این نمایشگاه محسوب می‌شود.

در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی 21 زون و بخش تخصصی و 28 رویداد با تمرکز بر تجاری‌سازی علم و فناوری، کارگاه آموزشی و همایش برگزار می‌شود.

پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حضور سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مقام‌های استانی روز شنبه در نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت.
پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 20 تا 24 آبان ماه 96 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم