کارآفرینی در مسیر دریا توسعه ملی به همراه می‌آورد

کارآفرینی در مسیر دریا توسعه ملی به همراه می‌آورد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 39223
*عبدالمجید مصلح



*عبدالمجید مصلح
توسعه دریا محور همیشه مطرح بوده اما علی‌رغم ظرفیت بالای حوزه دریا با رویکرد توسعه‌ای، شاهد خروجی بهینه نبوده‌ایم، این بازار است که تعیین می‌کند جوان‌ها و ورودی‌های جدید با چه کیفیتی بیایند و وارد این حوزه شوند و بتوانند افق و آینده‌ای را برای خودشان ترسیم کنند.

مشکل اصلی استفاده نکردن از ظرفیت‌ها و فرصت‌های دریا برای توسعه ملی است، که برای تمام زنجیره‌ها، از قبل آموزش گرفته تا فناوری پیامد دارد، حتی برای تأمین هیئت‌علمی متناسب با توسعه برنامه نداشتیم و همه این‌ها به‌طور تعاملی به آموزش آسیب می‌زنند. متأسفانه عموماً در رشته‌هایی که نیاز بوده سریع عمل شود تا پاسخگو آینده در این حوزه باشیم وضعیت خوبی نداریم.

از کشورهای دیگر مثل تایلند، فیلیپین و ... کارشناس می‌آید و فارغ‌التحصیل ما عموماً بیکار و عملاً رشته درحالی‌که تعطیل شدن است.
اگر مقداری رویکردمان را اصلاح کنیم و برنامه‌های آموزشی با رویکرد کارآفرینانه داشته باشیم و این فرهنگ که عموماً می‌خواهیم کارمند شویم را اصلاح و بچه‌ها را به سمت کارآفرینی هدایت نماییم به‌راحتی می‌توانیم شرایط را بهتر و استقبال جوانان از رشته‌های دریایی را بالا ببریم.

حوزه دریا و فناوری‌های آن افق خوبی دارد که می‌تواند بازار خوبی به وجود آورد فقط کافی است در این حوزه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم.
*عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم