کامسول مولتی فیزیکس چیست؟
معرفی یک مدل نرم‌افزاری در حوزه لیزر؛

کامسول مولتی فیزیکس چیست؟


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 38215
مدل نرم‌افزاری نرم‌افزار کامسول مولتی فیزی "COMSOL Multiphysics" یک مجموعه کامل شبیه‌سازی است که می‌تواند معادلات دیفرانسیل سیستم‌های غیرخطی را توسط مشتق‌های جزئی به روش اجزا در فضاهای یک، دو و سه‌بعدی حل کند.


مدل نرم‌افزاری نرم‌افزار کامسول مولتی فیزی  "COMSOL Multiphysics" یک مجموعه کامل شبیه‌سازی است که می‌تواند معادلات دیفرانسیل سیستم‌های غیرخطی را توسط مشتق‌های جزئی به روش اجزا در فضاهای یک، دو و سه‌بعدی حل کند. این نرم‌افزار می‌تواند در حضور چالش‌هایی نظیر میدان‌های الکترومغناطیسی، کشش، دینامیک سیالات و دینامیک گاز به‌خوبی راهگشا باشد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ مدل نرم‌افزاری کامسول مولتی فیزیکس از یک سوئیچ ترموپتیک بدون برش عایق گرمایی و البته با برش عایق گرمایی تشکیل‌شده است؛ که شامل نقشه‌هایی است که پراکندگی را در دمای حالت پایدار نشان می‌دهد، از سوی دیگر تفاوت دما بین گرما دهنده و موج‌بر نشان‌دهنده زمان موردنیاز برای موج‌بر جهت رسیدن به دمای موردنظر است.
آنالیز حالت پایدار سوئیچ ترموپتیک" اس ای پی اچ" یک کاهش 23 برابری در مقدار انرژی موردنیاز برای رسیدن به تغییر فاز 180 درجه‌ای را در حالتی که برش عایق گرمایی در طراحی تعبیه‌شده است نشان می‌دهد.
اگرچه تمرکز بر روی شبیه‌سازی‌های انتقال گرما به‌منظور بهینه‌سازی یک سوئیچ ترموپتیک ماخ زندر است، در عمل آن‌ها به‌تنهایی قابل حصول نیستند اما این سوئیچ‌ها در ماتریس‌های بزرگ استفاده می‌شوند ، از طرفی ماتریس‌های هئووی که برای جلوگیری از تداخل نوری طراحی‌شده است. سیگنال‌های نوری خارج‌شده از سوئیچ را با حداقل نویز تضمین می‌کند.
اهمیت مصرف انرژی، سرعت سوئیچ شدن و اندازه فیزیکی، به همراه قوانین طراحی ساخت برش عایق گرمایی، منجر به ایجاد یک مشکل بهینه‌سازی مهم برای عملکرد سوئیچ‌های ترموپتیک ماخ زندر می‌شود.
برای دستیابی به طراحی نهایی، آنالیز گرمایی در نرم‌افزار " کامسول مولتی فیزیکس" این امکان را برای موسسه فناوری هئووی فراهم می‌کند که قبل از تولید نمونه‌های اولیه فیزیکی یک ارزیابی کمی از طراحی‌های جدید به دست آورد.
برای مثال، تحلیل گرمایی برای تعیین کمی عملکرد طراحی‌های مختلف ترموپتیک، با برش عایق گرمایی در قسمت زیرین یا بدون این برش عایق گرمایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که تا زمانی که برش تحتانی مراحل اضافی را به فرایند تولید نیفزاید نکته بسیار پراهمیتی است. هرچند که استفاده از یک برش عایق گرمایی می‌تواند مصرف انرژی را در دستگاه بهبود بخشد، اما کاهش سرعتی را در تعویض جریان ایجاد می‌کند، بنابراین، هندسه دستگاه با برش تحتانی فقط برای کاربردهای خاص مناسب است.
بر اساس این گزارش؛ ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی؛ به‌منظور رشد و توسعه فناوری‌های نوین در حوزه لیزر و بررسی زاویه‌های مختلف این علم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار است.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم