کمک فرآورده‌های بهداشتی به بهبود بیماری‌های دهان
با فناوران سومین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی؛

کمک فرآورده‌های بهداشتی به بهبود بیماری‌های دهان


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 17377
یکی از شرکت‌های فناور حاضر در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی، دهان‌شویه‌هایی را با فرمولاسیون منحصر به فرد و قابلیت بهبود بیماری‌های دهانی تولید و به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه کرده است.

 یکی از شرکت‌های فناور حاضر در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی، دهان‌شویه‌هایی را با فرمولاسیون منحصر به فرد و قابلیت بهبود بیماری‌های دهانی تولید و به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه کرده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، علی سلیمان پور، مدیرعامل شرکت روژین با اشاره به تولید فرآورده‌های داوریی مورد استفاده در بیماری‌های دهانی افزود: این شرکت در جهت ارائه محصولات بهداشتی و دارویی اختصاصی و هدفمند، بیش از 10 نوع محصول بهداشتی از جمله انواع دهان شویه های بهداشتی- دارویی و گیاهی، ژل سفید کننده موضعی دندان، خمیر دندان، پودر سفید کننده دندان، اسپری ضد عفونی کننده و خوشبو کننده دهان، قرص آنتی باکتریال و خوشبو کننده دهان، محلول شستشوی لنز چشمی، چسب دارویی و ... تولید کرده است.
این فعال فناور، از دهان‌شویه کلرهگزیدین وی‌وان به عنوان یکی از فرآورده‌های تولیدی این شرکت نام برد و افزود: این دهان‌شویه حاوی عوامل آنتی میکروبی CHX و تیمول، در کاهش پلاک‌های دندان و حذف عوامل باکتریایی موثر است و تاثیر منفی بر حس چشایی ندارد.
وی با بیان‌ این‌که عامل آنتی باکتریال بسیار قوی کلرهگزیدین کاهش موثر غلظت باکتری‌های دهان را به همراه دارد، افزود: این دهان‌شویه به عنوان عامل مهاركننده تشکیل پلاك دنداني در درمان بیماری‌های پریودنتال دارای کاربرد روز افزون است، بدون آن‌که اثر سایندگی بر روی کامپوزیت های دندانی داشته باشد.
وی با اشاره به  کیفیت محصولات تولیدی، این مطابق با معیارها و استانداردهای بین‌المللی گفت: دهان شویه‌های این شرکت علاوه بر دریافت استاندارد بین اللملی BS EN ISO 16408:2004 از کشور انگلستان، دارای پروانه ساخت از سوی معاونت غذا و دارو ، گواهی تحقیق و توسعه از وزارت صنایع و معادن و همچنین استاندارد های بین اللملی 9001، 18001، 14001 و گواهی حلال هستند.
سلیمان‌پور، تولید محصولات اختصاصی درمان بیماری‌های دهانی را از دستاوردهای فناورانه این شرکت برشمرد و افزود: از این محصولات می‌توان دهان شویه زنجبیل برای درمان قارچ دهانی، دهان شویه بزاق مصنوعی برای درمان بیماری زروستومیا، دهان شویه گیاهی آنتی گاسترست و... که فاقد موارد مشابه حتی در نمونه های خارجی است، نام برد.
این فعال فناور، طبیعی بودن و استفاده نکردن از الکل را ویژگی تولیدات این شرکت برشمرد و گفت: از آن‌جا که دهان‌شویه‌های وی‌وان فاقد الکل و نگهدارنده های مضر و حاوی رنگ های مجاز خوراکی هستند، کودکان و افراد با بیماری‌های متعدد نیز می‌توانند از این فرآورده‌ها استفاده کنند.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 تا 18شهریورماه 1395، با مشارکت فعالان فناور و نهادهای نظام علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.

/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم