گسترش فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی بین‌المللی حوزه علوم شناختی

گسترش فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی بین‌المللی حوزه علوم شناختی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37671
عضو هیات علمی دانشگاه "موناش" استرالیا توسعه و گسترش فعالیت های مشترک پژوهشی در زمینه های علوم شناختی بویژه در امر مداخلات شناختی و بازتوانی شناختی میان کشورش و ایران را حائز اهمیت دانست.


عضو هیات علمی دانشگاه "موناش" استرالیا توسعه و گسترش فعالیت های مشترک پژوهشی  در زمینه های علوم شناختی  بویژه در امر مداخلات شناختی و بازتوانی شناختی میان کشورش و ایران را حائز اهمیت دانست.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، "آنتونیو وردجو گارسیا" استادیار مطالعات اعتیاد در دانشگاه " موناش" استرالیا ، توسعه و گسترش فعالیت های مشترک پژوهشی  در زمینه های علوم شناختی  بویژه در امر مداخلات شناختی و بازتوانی شناختی میان کشورش و ایران را حائز اهمیت دانست و بر همکاری دوجانبه میان محققان دو کشور تاکید کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه "موناش" استرالیا سطح دانش و توسعه علوم در فضاهای آموزشی و تحقیقاتی در ایران را  مطابق با استانداردهای جهانی دانست و گفت: شرکت گسترده دانشجویان، اساتید، محققان و پژوهشگران چندین کشور در این کنگره بین المللی  ،بیانگر ترویج و ارتقای دانش به خصوص علاقه مندی به توسعه علوم شناختی در ایران است.
وی انجام طرح های تحقیقاتی در زمینه مداخلات شناختی، بازتوانی شناختی و تصمیم گیری در زمینه اعتیاد را حاصل تجربیات خود یاد کرد و بیان کرد:  ارایه مقالات گسترده از سوی محققان و اساتید در ارتباط با " راه های پیشگیری از اعتیاد، بررسی مداخلات شناختی و بازتوانی شناختی  به کنگره بین المللی دانش اعتیاد ، نشانه ترویج و توسعه علوم شناختی در ایران است .
استادیار دانشگاه "موناش" استرالیا  همچنین ابراز کرد: با توجه وجود ظرفیت و پتانسیل های فراوان علمی ، آموزشی و پژوهشی ، در ایران ، محققان اساتید و متخصصان ایران و استرالیا می توانند در بخش های مختلف تحقیقاتی بویژه در حوزه های علوم شناختی با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.
وی افزایش سطح آگاهی و اطلاعات در زمینه اعتیاد بویژه در میان جوانان را از راه های اصلی پیشگیری از این پدیده اجتماعی  دانست و خاطر نشان کرد: توجه به توانبخشی و بازتوانی شناختی معتادان نیز امری ضروری است و به همکاری و تلاش های گسترده نیاز دارد.
محقق حوزه علوم شناختی در دانشگاه "موناش "استرالیا دراین گفت وگو نحوه ارایه و انتقال اطلاعات در خصوص یافته های تحقیقاتی در بخش های علوم شناختی بویژه دانش اعتیاد را یک راهکار موثر و مفید برای پیشگیری از اعتیاد ، بازتوانی و توانبخشی معتادان و بررسی مداخلات شناختی در میان افراد مبتلا  یاد کرد و گفت: پژوهشگران  و متخصصان وظیفه مهمی برای مقابله با اعتیاد در میان افراد بویژه جوانان بر عهده دارند.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم