گیاهان دارویی یکی از مصادیق خوب صنایع  خلاق به شمار می‌رود
معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی:

گیاهان دارویی یکی از مصادیق خوب صنایع خلاق به شمار می‌رود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 39643
الیاسی در حاشیه بازدید از چهارمین جشنواره گیاهان دارویی گفت: گیاهان دارویی یکی از مصادیق خوب صنایع خلاق به شمار میروند که سه آیتم هویت ملی، نوآوری و تکنولوژی در آن گنجانده شده است.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری؛ مهدی الیاسی معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی؛ در حاشیه بازدید از چهارمین  جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی سنتی اظهار کرد:  ممکن است سهم تکنولوژی در حوزه گیاهان دارویی همانند صنعت نانو نباشد؛  ولی به طور حتم  اثر بخشی این حوزه در صادرات کمتر از محصولات HIGH TECK  نیست. 
الیاسی با بیان اینکه گیاهان دارویی از چند جهت در حوزه دانش بنیان از اهمیت به سزایی برخوردار است گفت: معاونت علمی با هدف ورود به حوزه های اشتغال زا در صنعت گیاهان دارویی، اخیرا رویکرد جدیدی را در حوزه دانش بنیان مورد هدف قرار داده است.
معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی، گیاهان دارویی را در کشور یک صنعت مردمی خواند و  گفت: گیاهان دارویی از جهات مختلفی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، نخست آنکه این صنعت مستقیما از مزرعه به خانه های مردم سرازیر میشود، به این معنا که یک صنعت کاملا مردمی است و این در حالی است که در کشور با تعداد کثیری از صنایع high teck  مواجه هستیم که عامه مردم از آن غافلند، مسئله دوم فرصت های بیشمار موجود در این حوزه است که با توجه به نواقص زنجیره اقتصادی صنعت گیاهان دارویی در کشور میتوان از فرصت های پیش رو بهره برد.
وی در ادامه با شاره به اینکه بستر صادرات در صنعت غذا  و دارو در کشور فراهم است گفت: با توجه به بسترهای لازم صادراتی در حوزه گیاهان دارویی در کشور؛ امسال بخش نوینی با عنوان صنایع خلاق به این دوره از جشنواره افزوده شده است، چرا گر چه ممکن است که  محصولات در این بخش  HIGHTECK  نباشند اما محصولات نوآورانه بیشماری در این حوزه خود نمایی میکنند، لذا میتوانیم با بهره مندی از ظرفیت ها و زیر ساخت های  بومی بازار نوآورانه صادراتی ایجاد کنیم.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 21 تا ۲۴ آبان ماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم