10اولویت طرح‌های فناورانه تامین آب تعیین شد

10اولویت طرح‌های فناورانه تامین آب تعیین شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 42360
10 اولویت طرح های فناورانه تامین آب به منظور رفع مشکلات حوزه آب از سوی کارگروه آب ستاد توسعه فناوري‌هاي "آب، خشكسالي، فرسايش و محيطزيست" معاونت علمی تعیین شد .

10 اولویت طرح های فناورانه تامین آب به منظور رفع مشکلات حوزه آب از سوی کارگروه آب  ستاد توسعه فناوري‌هاي "آب، خشكسالي، فرسايش و محيطزيست" معاونت علمی تعیین شد .


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امکان تجاری سازی و بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال ، میزان پوشش نتایج توسعه فناوری در سطوح مختلف محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی و وجود ظرفیت های مورد نیاز برای توسعه فناوری با تأکید بر مناطق کمتر توسعه یافته از جمله اولیت های مطرح شده برای طرح های فناورانه تامین آب است .


از دیگر محورهایی که در رفع مشکلات حوزه آب برای تامین آب سالم تعریف شده زمان بر بودن توسعه فناوری ، امکان جلب مشارکت مالی از منابع مختلف با اولویت بخش خصوصی ، سطح اثر بخشی توسعه فناوری در ارتقاء بهره وری و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز است .


همچنین عناوینی چون پوشش منافع اجتماعی توسعه فناوری ، وجود الزامات و سیاست های حمایتی در اسناد بالا دستی و امکان دسترسی به آمار و اطلاعات  پایه نیز در اولویت های طرح های فناورانه حوزه آب تعریف شده است .


این 10 اولویت پس از طرح پيشنهادات دريافتي از اعضاء در خصوص شاخص هاي اولويت بندي و بحث و بررسي این محورها مورد تاييد اعضای کارگروه آب قرار گرفت.


در جلسه کمیته راهبری كارگروه آب ستاد توسعه فناوري‌هاي "آب، خشكسالي، فرسايش و محيطزيست" معاونت علمی پرهمت دبير كارگروه آب این ستاد نیز به شرح مختصری از اهميت تعيين شاخص ها براي اولويت بندي محورهاي طرح هاي فناورانه تأمین آب و همچنين اولويت بندي راهبردها و اقدامات ملي " سند راهبردي توسعه فناوري‌هاي "آب، خشكسالي، فرسايش و محيط زيست" پرداخت که درادامه جلسه اعضای کارگروه به بررسی اولويت بندي راهبرد ها و اقدامات ملي " سند راهبردي توسعه این فناوري‌هاي نیز پرداختند .
پایان پیام / 26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم