13 پروژه تولید و تجاری‌سازی محصولات حوزه گیاهان دارویی حمایت شد

13 پروژه تولید و تجاری‌سازی محصولات حوزه گیاهان دارویی حمایت شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83042
حمایت از محصولات داخلی و تجاری‌سازی آنها از جمله اقداماتی است که به توسعه صنایع و جهش تولید در کشور کمک می‌کند.

اقدامی که می‌تواند گره‌گشای وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور و رونق دادن به کسب و کارهای بومی و داخلی باشد. این اتفاق طی چند سال اخیر با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری و حمایت از اشتغال آفرینی در بخش های مختلف، روند رو به رشدی را طی کرده است و با توجه به انتخاب شعار سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»؛ این کار به یک ماموریت ملی بدل شد.

در همین راستا نیز باید تلاش ها برای حمایت از تولید داخلی و دانش بنیان در کشور بیشتر شود. یکی از مجموعه‌های پیشرو در این حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در قالب ستادهای خود تلاش می کند، حامی مجموعه های دانش بنیان و دانش محور باشد. به طور مثال این نگاه در حوزه گیاهان دارویی منجر به حمایت از 13 پروژه ملی برای تولید داخلی محصولات کاربردی در کشور شده است.

پروژه هایی در عرصه تولید و تجاری سازی«بررسی اثربخشی داروهای گیاهی در بیماران سرپایی کویید 19 با همکاری بخش خصوصی»، «کپسول گالسینا کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و کمک به  کاهش چربی خون»، «دو داروی گیاهی فیتوکالم (مکمل آرام بخش) و ریتوکولیک (رفع مشکلات گوارشی نوزادان)»، «شربت‌های اشتها آور گیاهی»، «مکمل های غذایی ویتامین دی بر پایه قارچ های خوراکی»، «توسعه مکانیزاسیون گیاهان دارویی با انبوه سازی دستگاه گل پاک کن زعفران»، «تجاری سازی عرقیات گیاهی پودری با استفاده از تکنیک پوششی و با حفظ خواص»، «تولید صابون های ارگانیک بر پایه گیاهی»، «فرآوری اسانس های طبیعی و تولید ادکلن»، «سرم آبرسان، جوان ساز و ضدچروک پوست»، «دانه غلات و حبوبات میکرولیزه شده مناسب برای تولید خوراک اسب» و «طعم دهنده های گیاهی با فناوری پودرسازی عصاره های گیاهی».

این اقدامات هرچند کوچک می تواند زمینه ساز گام های بلند بعدی و توسعه صنایع کشور باشد. تلاش هایی که ایران را به سمت خوداتکایی و استفاده درست از منابع انسانی و فکری موجود در کشور سوق داده است. ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این نوع اقدامات سعی دارد به رونق کسب و کارهای داخلی و حفظ گونه های انحصاری گیاهان دارویی در کشور کمک کند.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
5هزار فرآورده مبتنی بر گیاهان دارویی تجاری‌سازی شد تا این حوزه رونق بگیرد
5هزار فرآورده مبتنی بر گیاهان دارویی تجاری‌سازی شد تا این حوزه رونق بگیرد
00/06/16 - 13:52
تولید بیش از 170 محصول فناورانه و دانش‌بنیان در صنعت گیاهان دارویی حمایت شد
تولید بیش از 170 محصول فناورانه و دانش‌بنیان در صنعت گیاهان دارویی حمایت شد
98/01/25 - 08:25
آموزش تخصص تجاری‌سازی و تولید گیاهان دارویی و طب سنتی
آموزش تخصص تجاری‌سازی و تولید گیاهان دارویی و طب سنتی
95/06/17 - 08:33
بیشتر بخوانیم