176 ساختمان حافظ منابع انرژی و محیط زیست شد

176 ساختمان حافظ منابع انرژی و محیط زیست شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 72368
ساختمان‌هایی که دوستدار انرژی و محیط زیست هستند و در قالب پروژه ملی بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست احداث می‌شوند.

اسکلت‌های بالابلند ساختمان‌ها در شهر جدید اندیشه، قرار است سرنوشتی تازه داشته باشند و الگویی برای دیگر ساختمان‌های در حال ساخت باشند. این ساختمان‌ها، از الگوی ساختی پیروی می‌کنند که در آن از فناوری‌های نو بهره برده و مصرف انرژی بهینه‌ای دارند.

ورود فناوری‌‌های نو به ساختمان‌ها

در این منطقه از شهر جدید اندیشه و در مجتمع مسکونی «بنفشه 2»، 175 واحد مسکونی با استفاده از فناوری دانش‌بنیان‌های فعال در حوزه انرژی و محیط زیست مطابق با استانداردهای کیفی و زیست‌محیطی برای نخستین بار در کشور احداث می‌شود. «علی وطنی» مجری پروژه ملی بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها امروز به این مجتمع مسکونی در شهر جدید اندیشه استان تهران رفت تا از روند پیشرفت پروژه و کیفیت انجام کار بازدید کند.

او در بخش نخست این بازدید با همراهی «روزبه ظهیری‌هاشمی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، یکی از ساختمان‌هایی را که بخش‌های اصلی آن تکمیل شده و در حال آماده سازی است بررسی کرد. در جریان بازدید این ساختمان‌ها، توضیحاتی درباره مواد، جنس و فناوری عایق‌هایی که در این پروژه به کار رفته از سوی «علی شاه‌حیدری» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران که مجری این پروژه است، ارایه شد.

در این ساختمان‌ها این مواد از عایق‌ها و دیوارپوش‌هایی استفاده شده است که ضمن افزایش عایق صوتی، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و تمام این تجهیزات توسط شرکت‌های داخلی تولید شده‌اند. همچنین بیان شد که با استفاده از این تجهیزات و فناوری‌های بهینه‌سازی، ساختمان‌ها الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت می‌کنند.

این ساختمان‌ها بخشی از پروژه‌ای است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست دنبال می‌شود و در بخشی از این طرح، ساختمان‌ها با مصرف انرژی اندک و رده انرژی بهینه (EC+) احداث خواهد شد. در ادامه این بازدید‌ها، مجری پروژه ملی بهینه‌سازی انرژی از محل دفتر کارگاهی پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان (EEEB) واقع در مرکز نوآوری و فناوری‌های ساخت گروه سرمایه‌گذاری مسکن بازدید کرد.

گام نخست احداث مرکز نوآوری

این سوله ۳۰۰ متر مربعی قرار است بستری باشد از سوی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با هدف توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های صنعت ساختمان به دست استارتاپ‌ها، صنایع خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان‌. در این مرکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع خلاق و شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند نوآوری‌ها و استانداردهای زیست‌محیطی و بهینه‌سازی انرژی را به ساختمان‌ها وارد کنند.

 

پس از امضای تفاهم‌نامه میان پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان و شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن قرار است 175 خانه کم انرژی ساخته شود. این تعداد واحد مسکونی مطابق با آخرین ویرایش مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ساخته خواهد شد و پروژه ملی بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست (EEEB) بر این فرآیند نظارت می‌کند تا این 175 واحد مسکونی به عنوان الگویی برای دیگر بخش‌های فعال در ساخت و احداث ساختمان‌ها قرار بگیرد. همچنین این ساختمان‌ها به سامانه ملی پایش انرژی متصل خواهند شد و مصرف انرژی در آنان پایش می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 پودرهای نانویی جایگزین مصالح سنتی در ساخت‌وساز ساختمان‌ها می‌شود
پودرهای نانویی جایگزین مصالح سنتی در ساخت‌وساز ساختمان‌ها می‌شود
97/04/17 - 10:30
بازار انرژی در کشور متحول می‌شود
بازار انرژی در کشور متحول می‌شود
96/10/12 - 08:40
کاهش هزینه‌‌های بهره‌برداری ساختمانها با نرم افزار نماساخت امکان پذیر شد
کاهش هزینه‌‌های بهره‌برداری ساختمانها با نرم افزار نماساخت امکان پذیر شد
94/11/19 - 11:35
بیشتر بخوانیم