20 استارتاپ در حوزه خدمات بار فعالیت می‌کند

20 استارتاپ در حوزه خدمات بار فعالیت می‌کند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69387
در حال حاضر 20 استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل بار در کشور فعالیت می‌کنند. استارتاپ‌هایی که با هدف تسهیل و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این حوزه پا به عرصه گذاشته‌اند و در تلاشند تا تجربه رونقی فناورانه را به فعالان سنتی این صنعت بچشانند.

صنعت حمل‌ونقل یکی از شریان‌های اصلی رونق اقتصادی است. این حوزه راهبردی در کشور به حضور فعالان علمی و فناور نیاز دارد تا بتواند از مدل سنتی و کم‌بازده خود خارج شود و به پویایی برسد. از این رو جامعه استارتاپی کشور نیز چند وقتی است به این صنعت ورود کرده است تا بستری برای تسهیل استفاده از خدمات این حوزه را فراهم کند.

حدود یک دهه است که سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه حمل‌ونقل بار و کالا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری‌های مشترکی را آغاز کرده و به نتیجه رسانده است  که بر اساس آن شرکت‌های حمل بار می‌توانند با مشتری بدون واسطه در ارتباط باشند و درباره قیمت و نحوه بارگیری با هم به توافق برسند.

 شهاب خدامرادی، مسوول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به این مطلب، گفت: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، موضوع صدور بارنامه توسط شرکت‌های حمل‌ونقل بار است.

وی افزود: تعداد شرکت‌های حمل‌ونقلی که با بازارگاه‌ها همکاری می‌کنند کم است به همین دلیل بازارگاه‌ها تقاضا دارند که بتوانند مستقل از شرکت‌ها با مجوز سازمان راه‌داری خودشان بارنامه صادر کنند تا فرآیند حمل‌ونقل بار تسهیل شود.

به گفته خدامرادی، از آنجایی که مسئول اصلی این کار سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای است قرار شد این موضوع در این سازمان بررسی و راه‌کارهای رفع این چالش ارائه شود.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ابعاد بزرگ موضوع حمل‌ونقل هوشمند بار قرار بر آن شد تا کمیته‌های تخصصی و فنی در حوزه‌های برون‌شهری، درون‌شهری، خدمات، محصول و حمل‌ونقل بین‌المللی شکل گیرد تا با بررسی مباحث مختلف به صورت تخصصی و فنی راه‌کارهایی برای توسعه حمل‌ونقل هوشمند بار ارائه شود.

مسوول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بازارگاه‌ها نقش ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نق پیشرفته را  یک مرجع بالادستی می‌دانند که می‌تواند هماهنگ‌کننده حمل‌ونقل هوشمند باشد.

وی در ادامه بیان کرد: تشکیل کمیته‌های فنی و تخصصی مورد توافق بازیگران این عرصه است و به زودی این کمیته‌ها تشکیل می‌شود.

خدامرادی افزود: در حال حاضر بازارگاه‌ها برای برقراری ارتباط بین صاحبان کالا و صاحبان ناوگان فعالیت می‌کنند. علاوه بر آن ۲۰ شرکت استارتاپ در حوزه خدمات بار داریم که در این زمینه فعال هستند.

نخستین وبینار راه‌کارهای توسعه حمل‌ونقل هوشمند بار و کالا با حمایت ستا توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. این وبینار میزبان فعالان و ذی‌نفعان این حوزه بود. ایجاد کمیته‌های تخصصی و فنی در حوزه‌های برون‌شهری، درون‌شهری، خدمات، محصول و حمل‌ونقل بین‌المللی به عنوان مهم‌ترین نتیجه برگزاری این وبینار تخصصی مطرح شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

استفاده از فناوری های نوین حمل و نقل کالا اجتناب ناپذیر است

توسعه حمل و نقل در بستر شیوه‌های نوین الکترونیک

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم