3 شرکتی که با ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز به یاری بیماران کرونایی آمدند کدام‌اند

3 شرکتی که با ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز به یاری بیماران کرونایی آمدند کدام‌اند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71989
دستگاه‌های اکسیژن‌ساز یکی از تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی است. نیازی که با تلاش 3 شرکت دانش‌بنیان رفع شد و هوا در ریه بیماران جریان یافت.

بیماری کرونا با عوارض زیادی برای بیماران همراه است اما یکی از پیامدهای خطرناک و سخت آن، درگیری‌های ریوی و تنگی نفس است. اتفاقی که بیماران را با لحظات سخت و طاقت‌فرسایی مواجه می‌کند در این شرایط، استفاده از دستگاه‌های اکسیژن‌ساز تنها راهی است که می‌تواند حیات را به بیماران بازگرداند و جانی تازه به آنها دهد.

در روزهای اوج واگیری کرونا همه کشورها در تلاش بودند تا بتوانند نیاز بیماران، کادر درمانی و جامعه را تامین کنند. دارو، تجهیزات پزشکی، دستکش، ماسک و غیره از جمله این نیازها است. زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران هم در بحبحه این بیماری دست به کار شد تا بتواند کشور را در حوزه تامین این نیازها خودکفا کند. ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از این شرکت‌ها روند تولید این محصولات حیاتی را شتاب داد.

بر همین اساس این شرکت‌ها برای تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به میدان آمدند و با افزایش و سرعت دادن به خط تولید خود، روند بهبود بیماران کرونایی را شتاب دادند. کاری که به خودکفایی کشور در این زمینه منجر شد. در ادامه با فعالیت این شرکت‌ها آشنا می‌شویم.

 

1. اکسیژن‌ساز خانگی

شرکت والادرمان امیرکبیر یکی از شرکت‌هایی است که در روزهای اوج‌گیری کرونا و افزایش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها تلاش کرد تا به نیاز آنها در حوزه تامین دستگاه اکسیژن‌ساز پاسخ دهد. این شرکت با تولید انواع مختلف این دستگاه‌ها کار خود را آغاز کرد و در روزهای شیوع کرونا با شتاب دادن به تولید محصولاتش، به یاری کادر درمانی کشور و بیماران شتافت.

دستگاه‌های تنفسی و اکسیژن‌سازهای خانگی و بیمارستانی از جمله محصولات این شرکت است. این دستگاه ها برای بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند در بیمارستان ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

2. تولید کمپرسورهای صنعتی و تجهیزات جانبی هوای فشرده

گروه صنعتی هوایار هم دیگر مجموعه فناوری است که به این حوزه ورود کرده است. این شرکت از سال ۷۷ تاکنون به تولید کمپرسورهای صنعتی و تجهیزات جانبی هوای فشرده مشغول است.

گروه صنعتی هوایار برای مبارزه با بحران کرونا و با توجه به نیاز مبرم مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تجهیزات تولیدکننده اکسیژن مورد نیاز بیماران، اقدام به تولید و ارسال پکیج‌های اکسیژن‌ساز به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها کرده است.

3. تولید گازهای طبی

شرکت عصر صنعت آتبین هم از سال ۸۹ برای ارتقای کمی و کیفی محصولات حوزه پزشکی و سلامت به طور بسیار تخصصی  فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از حوزه‌های فعالیت این شرکت، تولید گازهای طبی(اکسیژن) است. این محصولات در روزهای شیوع کرونا به یاری بیماران آمده و نیاز کشور در حوزه اکسیژن را تامین کرده است. دستگاهی با نمایش لحظه‌ای همه عملیات‌ها، مجهز به اگزوزهای صداگیر و قابلیت کنترل اندروید.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
پانسمان پیشرفته به یاری بیماران آمد
پانسمان پیشرفته به یاری بیماران آمد
99/06/19 - 08:37
نمونه نیمه صنعتی دستگاه اکسیژن‌ساز ساخت داخل به مرحله تولید رسید
نمونه نیمه صنعتی دستگاه اکسیژن‌ساز ساخت داخل به مرحله تولید رسید
95/10/18 - 10:46
رفع نیاز حیاتی بیماران تنفسی با اکسیژن‌ساز ایرانی
رفع نیاز حیاتی بیماران تنفسی با اکسیژن‌ساز ایرانی
95/05/18 - 09:02
بیشتر بخوانیم