4 شرکتی که فناوری‌های بلاک‌چین را در کشور توسعه دادند بشناسیم

4 شرکتی که فناوری‌های بلاک‌چین را در کشور توسعه دادند بشناسیم


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 72418
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری محصولات و خدمات فناورانه بلاک‌چین 4 شرکت تجاری‌سازی شد.

فناوری‌های نوظهور در دنیا روند رو به رشدی دارد و استفاده از آنها نیز جایگاه ویژه‌ای در جامعه یافته‌اند. فناوری‌هایی که برای راحت‌تر کردن زندگی و سرعت دادن به روند توسعه کشورها به میدان آمده‌اند. بلاک‌چین یکی از این فناوری‌ها است که به نوعی سیستم ثبت اطلاعات و گزارش‌ها محسوب می‌شود. این نوع نگه‌داری و حفظ اطلاعات مدلی از اشتراک‌گذاری داده‌ها بر روی یک شبکه است که با استفاده از رمزنگاری و توزیع داده‌ها، امکان هک، حذف و دستکاری اطلاعات ثبت‌شده، تقریبا از بین می‌رود.

با توجه به گستردگی موضوع و اهمیت توسعه این فناوری‌ها، ایران نیز به این حوزه ورود کرده است و برای حمایت از گسترش فعالیت‌ها نهادهایی به عنوان مراکز اثرگذار به این حوزه ورود کرده اند و در تلاش برای رساندن محصولات و ایده‌های شرکت‌های فعال فناورانه به بازار هستند. ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از این حامیان است. در ادامه با فعالیت 4 شرکت موثر در توسعه فناوری بلاک چین آشنا می شویم:

 

1. حفظ دارایی‌های مالی جامعه

یکتا ققنوس پارس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه بلاک چین است. این مجموعه فعالیت خود را اواخر سال ۹۷ با هدف توسعه راه‌کارهای نوین مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع‌شده آغاز کرد. این شرکت با حمایت بانک‌های ملی، ملت، تجارت، پارسیان و پاسارگاد و شرکت‌های توسن و ققنوس ایجاد شده است و با توسعه کیف توکن زیرساخت مدیریت ثروت خرد، امکان توکنیزه‌سازی دارایی‌های ارزشمند را در قالب واحدهای کوچک و قابل‌خرید برای تمامی اقشار جامعه را فراهم کرده است تا تمام افراد، سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول را با خرید دارایی‌هایی همچون طلا، الماس و ملک تجربه کنند.

 

2. پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند

شرکت رستاک میدیا سپهر نیز در سال 97 با هدف پژوهش، توسعه و تولید محصولات دانش‌بنیان بومی در حوزه فناوری‌های غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین و دفاتر توزیع‌شده، شروع به کار کرد. این مجموعه فناورانه در راستای تولید محصولاتی بدیع و نو، تلاش می‌کند.

پیاده‌سازی انواع قراردادهای هوشمند بر بستر بلاکچین‌های عمومی و خصوصی از جمله خدمات این شرکت است. همچنین این شرکت خدماتی در حوزه ارائه و پیاده‌سازی راه‌کارهای مبتنی بر بلاکچین‌های عمومی نظیر بیت کوین، اتریوم، دش، کاردانو، زیکش و غیره نیز دارد.

 

3. توسعه فعالیت استارتاپ‌های بلاک‌چین

پیشران کسب و کار آراد یک استارتاپ استودیو فعال در زمینه راه‌اندازی و توسعه استارتاپ‌های مرتبط با فناوری‌های نوظهور است. در حال حاضر استارتاپهای رمزینکس (فعال در حوزه رمز ارزها)، قسطا (فعال در حوزه لندتک) ، باشگاه بلاکچین (فعال در زمینه کسب و کارهای مرتبط با فناوری زنجیره بلوکی) و آیکواد (فعال در حوزه تجارت دیجیتال) از خروجی‌های موفق این موسسه بوده است.

 

4. توسعه فعالیت‌های تجارت الکترونیک

سامانه‌های گسترده امن‌مایان ایرانیان نیز شرکت دیگری است که در این حوزه مشغول به فعالیت و ارائه خدمت است. یکی از حوزه‌های فعالیت این مجموعه خدماتی در حوزه سرویس‌ها و تجهیزات رادیویی، خدمات مخابراتی تلفن ثابت وتلفن همراه بین‌المللی ماهواره‌ای طراحی و صدور استاندارد فعالیت‌های مرتبط با تجارت الکترونیک به صورت غیرهرمی و غیرشبکه‌ای مشاوره و نظارت بر اجرای پروژ‌های انفورماتیکی و شبکه داده‌ها تولید ارائه می‌کند. توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه بلاک‌چین نیز یکی از فعالیت‌های این مجموعه است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
10 شرکتی که فناوری‌های مکان‌محور را توسعه دادند بشناسیم
10 شرکتی که فناوری‌های مکان‌محور را توسعه دادند بشناسیم
99/10/30 - 14:18
 بلاک‌چین می‌تواند موجب توسعه اقتصادی کشور شود
بلاک‌چین می‌تواند موجب توسعه اقتصادی کشور شود
97/09/24 - 10:58
 یک ایده استارتاپی برای حل مشکل شارژ خودروها
یک ایده استارتاپی برای حل مشکل شارژ خودروها
96/08/08 - 12:03
بیشتر بخوانیم