4 فضای جدید خلاقیت و کسب و کار در سیستان و بلوچستان افتتاح شد
با حضور دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،

4 فضای جدید خلاقیت و کسب و کار در سیستان و بلوچستان افتتاح شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 47157
دومین مرحله جشنواره ملی صنایع خلاق با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به میزبانی استان سیستان و بلوچستان و با حضور 160 نفر از ایده پردازان سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این جشنواره به صورت هم زمان چند مسابقه برگزار شد و در آن شرکت کنندگان برخی از رشته های حوزه علوم انسانی و هنر مانند معماری، پویا نمایی، دوبله و ... به رقابت پرداختند.

 

در خلال برگزاری این جشنواره همچنین 4 بخش جدید در پارک علم و فناوری سیستان  و بلوچستان افتتاح شد. اضافه شدن این بخش ها به پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان باعث می شود که ضمن توسعه پارک، فرصت های جدیدی پیش روی علامقه مندان به حضور در  این زیست بوم محلی قرار گیرد.

 

 این چهار واحد جدید شامل مجموعه نواوران (۲)، دپارتمان پویانمایی و تولید بازی، مجموعه کارگاهی فناوران (۱) و مجموعه کارگاهی فناوران(۲) است، که در اختیار  تیم ها و شرکت های مستقر در پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان قرار می گیرد.

 

برگزاری مسابقاتی مانند : طراحی نیمروز، اولین مسابقه انیمیشن نوگام، همچنین رویداد سه روز صنایع  خلاق  نوگام، از جمله رویدادهای بخش های دیگر این جشنواره بود.

 

در این جشنواره فعالین رشته های مختلفی مانند : فناوری اطلاعات، معدن، فناوری زیستی و گیاهان دارویی، الکترونیک، خدمات مرتبط با تجاری سازی، مهندسی شیمی، هنر و معماری حضور یافتند و طرح ها و ایده های خود را در معرض قضاوت  قرار دادند.

 

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه های مختلف در نظر گرفته شده گفت : این جشنواره با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان شده است و امیدوار هستی که چنین رویدادهای بتواند موجب تحرک و پویایی بیشتر فضای کسب و کار و خلاقیت در استان شود.

 

شاهمرادی تصریح کرد: این رویداد در هشت حوزه صنایع خلاق شامل بازی سازی، انیمیشن، طراحی، تولید محتوا، موسیقی، صنایع دستی، گردشگری و معماری تعریف و طراحی شده است.

 

گفتنی است در خلال این جشنواره، پنل تخصصی، دومین رویداد نوگام صنایع خلاق، دومین کارگاه مسابقه طراحی پاویون شهری نیمروز، افتتاح دفتر بین المللی سوچن،  مسابقه صدا و دوبلاژ و مسابقه نوگام انیمیشن نیز برگزار شد.

 

پایان پیام/33

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم