40 نرم‌افزار طراحی شد تا آموزش مجازی در کشور توسعه یابد

40 نرم‌افزار طراحی شد تا آموزش مجازی در کشور توسعه یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 79854
چند سالی است که مدلی نوین از آموزش در دنیا توسعه یافته است. آموزش مبتنی بر فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات که در روزهای شیوع کرونا و دیگر بحران‌های جهانی، اجازه تعطیلی به آموزش را نداد.

این صنعت نوظهور در ایران نیز با توجه به اهمیت آموزش و با حمایت‌های صورت گرفته از شرکت‌های دانش‌بنیان، با طراحی 40 پلت فرم دیجیتال توسعه یافت. این نیاز در روزهای همه گیری بیماری کرونا خود را بیشتر نشان داد و بومی‌سازی برنامه‌های این‌چنینی به یک ضرورت ملی بدل شد.

بر همین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عزم جدی دارد تا از شرکت‌های تولیدکننده چنین پلت‌فرم‌هایی حمایت و آنها را در این مسیر یاری کند. در همین راستا، مدل‌های مختلفی از برنامه‌های دیجیتال برای ارائه آموزش طراحی و تولید شد. از آن جمله می توان به «سیستم جامع دانشجویی دانش»، «پلتفرم آموزش و عرضه مواد اولیه هنر های دستی»، «بستر آموزش ویدیویی موثر آنلاین»، «سامانه آموزش مجازی»، «سامانه هوشمند مدارس»، «وب سایت و اپلیکیشن استاد سلام»، «اپلیکیشن و سامانه معرفی و ثبت نام کلاس های آموزشی» و غیره اشاره کرد.

نرم‌افزارهایی که توسط فناوران کشور تولید شدند و در اختیار نظام آموزش کشور قرار گرفتند. این برنامه‌ها به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک کرده است تا بتوانند در روزهای بحرانی، به شکلی مجازی سرکلاس‌های خود حاضر شوند و از کسب علم، دور نمانند.

سال 1999 برای نخستین بار در سمیناری بین‌المللی مفهوم آموزش آنلاین مطرح شد. روزی که شاید فکر آن را نمی کردند این مفهوم نوین به مدارس و آموزش‌های درسی نیز تسری یابد. مدلی از آموزش که در حوزه‌های مختلفی چون ادارات، مشتریان یک بنگاه اقتصادی، مدارس، آموزشگاه‌ها و غیره کاربردی است و باعث کاهش اثرات زیست‌محیطی، بهبود کارایی و تولید، ذخیره زمان، صرفه‌جویی اقتصادی و غیره می شود.

 آموزش مجازی یا آموزش الکترونیکی بر بستر اینترنت و از راه دور امکان‌پذیر است و می‌تواند پاسخی فناورانه باشد برای آموزش‌هایی که امکان برگزاری آنها به شکل حضوری ممکن نیست و شاید این مدل آموزشی در آینده به واسطه توسعه فناوری و نوآوری‌های بشر، جایگزینی برای مدارس و دانشگاه‌های فعلی شود.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| هوش مصنوعی نقش‌آفرین شد تا کیفیت جست‌وجو در فضای مجازی بهبود یابد
دانش‌بنیان| هوش مصنوعی نقش‌آفرین شد تا کیفیت جست‌وجو در فضای مجازی بهبود یابد
00/09/06 - 15:11
5 نرم‌افزار صنایع خلاق طراحی شد تا گردشگری دیجیتال در کشور رونق گیرد
5 نرم‌افزار صنایع خلاق طراحی شد تا گردشگری دیجیتال در کشور رونق گیرد
00/06/09 - 10:17
نرم‌افزار تنظیم برنامه هفتگی دانشگاهی طراحی و تجاری سازی شد
نرم‌افزار تنظیم برنامه هفتگی دانشگاهی طراحی و تجاری سازی شد
95/04/05 - 12:49
بیشتر بخوانیم