خدمات تجاری به شرکت‌های دانش‌بنیان رسید و صادرات محصولات ایران‌ساخت تسهیل شد

خدمات تجاری به شرکت‌های دانش‌بنیان رسید و صادرات محصولات ایران‌ساخت تسهیل شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 78004
یک شرکت دانش‌بنیان انواع مشاوره های مربوط به فرآیندهای صادراتی و گمرکی را به دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تازه تاسیس ارائه می‌کند.

محسن مختاری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ژرفاپژوهان علوم نو که این خدمات را ارائه می‌کند، با اشاره به ارائه تجربه به دیگر شرکت‌ها گفت: غالب شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای صادرات محصولات خود به علت این که تجربه زیادی در این عرصه ندارند از شرکت‌های کارگزاری و تجارب آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

این مجموعه نیز با تجمیع خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کمک می کند تا به راحتی محصولات و خدماتشان را صادر کنند.

 

تاسیس پایگاه برون مرزی در راستای تسهیل صادرات

تاسیس پایگاه صادراتی در کشورهای همسایه یکی از اقداماتی است که این شرکت دانش‌بنیان انجام داده و توانسته محصولات دانش بنیان  ایران‌ساخت مرتبط با صنعت ساختمان را در کشورهای همسایه عرضه کند. به واسطه تاسیس این پایگاه‌های صادراتی، 6 فرصت شغلی جدید ایجاد شده و با تسهیل امر صادرات، صدها شغل نیز در مجموعه های دانش بنیان حفظ می‌شود.

ارزآوری حاصل از فروش محصولات ایران‌ساخت یکی دیگر از دستاوردهای فعالان فناور بوده و اگرچه فروش کالای دانش بنیان و صادرات آن کاری دشوار است اما در یک برهه زمانی کوتاه توانسته‌اند 400 هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته باشند.

دیگر کشورها شناخت کافی از محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت ندارند و مشتریان خارجی بیش‌تر به دنبال محصولات نفتی و صنایع دستی ایرانی هستند. شناساندن محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت یک امر زمان بر است و باید به آن توجه ویژه شود که در شرکت دانش‌بنیان ژرفا پژوهان علم نو به آن توجه شده است.

 

تامین مواد اولیه شرکت های دانش بنیان

اما تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان راستای تولید محصولات و تجهیزات باکیفیت داخلی، یکی دیگر از الزام‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که برای تولیدکنندگان بسیار اهمیت دارد  است این شرکت دانش‌بنیان سعی کرده است چشم‌انداز روشنی از وضعیت تامین مواد اولیه موردنیاز را به کسب و کارها ارائه دهد

مختاری، عدم آشنایی با قوانین و مقررات گمرکی یکی دیگر از چالش‌های صنایع دانش بنیان دانست و گفت: صنایعی مانند تجهیزات پزشکی، محصولات ساختمانی، دستگاه‌های مربوط به اکتشاف و استخراج معادن و منابع زیرزمینی با موانعی در تامین قطعات و تجهیزات یدکی وارداتی رو به رو هستند و این شرکت برای رفع چالش‌های یاد شده و تسهیل و تسریع امور مرتبط با تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز گام برداشته است.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
20 محصول دانش‌بنیان ایرانی در کنیا ثبت شد؛ بیش از 100هزار دلار ارزش صادرات کالای ایران‌ساخت به شرق آفریقا
20 محصول دانش‌بنیان ایرانی در کنیا ثبت شد؛ بیش از 100هزار دلار ارزش صادرات کالای ایران‌ساخت به شرق آفریقا
00/04/12 - 09:11
 نشست تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در آلمان برگزار می‌شود
نشست تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در آلمان برگزار می‌شود
96/12/22 - 10:36
صادرات محصولات دانش‌بنیان به حوزه آفریقا تسهیل می‌شود
صادرات محصولات دانش‌بنیان به حوزه آفریقا تسهیل می‌شود
95/11/10 - 11:00
بیشتر بخوانیم